Advies gevraagd verwijderen band

Wie weet hoe ik deze band los krijg?
Het is een “goedkoop” Guess horloge met een siliconenband, maar het leek me wel eens leuk hier een nato aan te zetten en m als “werkhorloge” te gebruiken.
Normale pushpins krijg ik wel los, maar deze willen er maar niet uit!
Aan de zijkant zie ik wel gaatjes zitten, maar via die gaten krijg ik ze er ook niet uitgedrukt…

Of zou het zomaar kunnen dat deze band niet te verwijderen is?

• begin hier zeker niet aan voor je van iemand die het wel weet een serieus advies hebt gekregen *, maar ik heb wel eens een bandje dat ik kon missen opgeofferd door hem gewoon tot aan de pushpin door te knippen… Dan heb je meteen zicht op hoe en /of de pushpin er uit had gemoeten :wink:

Dat idee had ik ook al, maar als ik het bandje eraf knip en de pushpin kan er niet uit, zit ik wel met een probleem…
Hoewel nato band kan er altijd door denk ik zo…
Ik wacht nog wel even voor meer adviezen en anders gaat het stanleymesje erin :wink:

Als het geen springbars zijn, dan zijn het waarschijnlijk “frictie pennen”. Misschien zijn ze eruit te tikken, vaak kan dit maar naar één kant. Er zijn speciale pendrijvertjes voor, maar met wat creatieviteit kom je een heel eind.

Succes.

Dat was inderdaad de oplossing, heb ze eruit getikt en het horloge zit nu op een zwarte nato!
Wel een rood siliconenbandje kapot gesneden, wat achteraf niet nodig was maar ik was toch niet van plan dat bandje ooit ergens op te zetten.

hamiltonfan Schreef:

Dat was inderdaad de oplossing, heb ze eruit
getikt en het horloge zit nu op een zwarte nato!
Wel een rood siliconenbandje kapot gesneden, wat
achteraf niet nodig was maar ik was toch niet van
plan dat bandje ooit ergens op te zetten.

Heb ik via jouw post ook weer wat geleerd. Ik dacht dat frictie pennen alleen in de bandjes zaten. Maar blijkbaar werden (worden?) ze ook gebruikt voor de bandaanzet.

Moet ik nu lesgeld a 1 rood siliconenbandje betalen? :wink:

Bij diesel zie je dit ook vaak. Moet je nog goed uitkijken dat je hem aan de goede kant eruit tikt :slight_smile: En aan de andere kant zit ie dan net andersom… En dan hebben ze soms ook nog een gewone pushpin erbij.