Beste horlogeliefhebbers, in mijn zoektocht naar een nieuw horloge stuit ik steeds weer op dit forum met goede advies maar er zijn simpelweg zoveel horloges op de markt dat ik liever mijn vraag direct eens in dit forum post om advies in te winnen van jullie.
Mijn vorig horloge was een Invicta Pro Diver. Misschien niet een topper maar door dit horloge ben ik wel een beetje geinteresseerd geraakt in horloges. Ik zeg wel “was” want vorige week is ie van een meter hoog op een puntige rots gevallen met glasbreuk als gevolg.
Ik ben actief duiker en waar mogelijk neem ik mijn horloge mee onder water. De Invicta heeft alleszins -50 meter overleefd, al is het geen echt divers horloge.
Mijn vraag nu: Ik ben op zoek naar:
- een nieuw horloge
- alles stainless steel
- zwarte of blauwe wijzerplaat
- roterende bezel
- merk is niet belangrijk, geen fake maar genuine of homage
- chrono die te bedienen is onder water (!)
- datum aanduiding
- solar of automatic (bij voorkeur automatic)
- bij voorkeur diver’s extention aan de band
- waterdicht tot minimum 60 meter effectief (weet niet zeker of gewoon 200m dan voldoet of dat dit dan diver’s 200m moet zijn)
- klassiek design zoals seadweller of seamaster
- wijzers en aanduidingen lichtgevend
- ik zoek geen stuk dat 25 jaar meegaat of meer en behoud van waarde interesseert me ook niet. Als ie wat goedkoper is en ie is stuk na een paar jaar kan ik daar best mee leven (zie mijn Invicta r.i.p.
- budget: 200 Euro? max 500 Euro? Geen idee, ik zou eerst willen weten wat voldoet aan bovenstaande vraag.
Dankjewel voor jullie advies en de vele nuttige tips en foto’s op het forum,
Daniel