Advies gevraagd voor een duiker

Voor 1000€ kan je erg veel horloge aanschaffen, zowel nieuw als tweedehands. Zelf ben ik meer fan van Zwitserse horloges, waar voor dit budget ook veel te kiezen valt. Wat alternatieven:

  1. Oris Aquis (zelf al twee jaar in bezit):
    Mijn persoonlijke favoriet want vrij groot, glimmend maar toch nog soort van netjes. Wel moet je even wachten op een tweedehandsje want ook Oris hoogt zijn prijzen jaarlijks op…

  1. Oris 65 duiker.

Wederom een Oris, aangezien twee jaar bezit een zekere compassie voor dit merk aanwakkert. Deze is geïnspireerd op een jaren '60 duiker, en daardoor bij voorbaat al redelijk tijdloos. Hoewel de adviesprijs aardig hoog ligt is hij nieuw onder de 1300 haalbaar en tweedehands binnen budget. Hij is er in verschillende kleuren en maten, dus foto is ter indicatie.

  1. Tissot Seastar Powermatic

Deze heb ik zelf nog niet vastgehouden, maar wat een specs voor de nieuwprijs van net geen 700eu. 80 uur gangreserve, 300m waterdicht en met 43mm nog net te doen. Deze is ook op een stalen band verkrijgbaar. Voordeel bij dit horloge is dat veel juweliers hem wel zouden hebben, waardoor je het aankoop-genot wat kan vergroten.

  1. Seiko’s
    Zelf heb ik een Seiko Sumo gehad, wat ik een fijn horloge vond. Als ik voor dit budget weer een Seiko moest kopen zal ik voor de Shogun gaan. Daarbij moet ik wel zeggen dat de Seiko duikers wat flair missen, maar dit is puur subjectief natuurlijk. Hierdoor valt de marinemaster ook af omdat die te duur is in mijn ogen (ook puur een gevoelskwestie).
4 likes

Dankjewel voor al jullie reacties!! Er zitten zeker een paar mooie tussen. Waarom ik eerst voor Seiko had gekozen, is dat het gewoon een prachtig merk is en het zijn prachtige horloges. Ik vind de verhalen ook erg mooi wat sommige horloges allemaal hebben meegemaakt. Wat ook is met Seiko is dat ze alles zelf maken, het uurwerk, het glas etc.

Maar om mijn zoekopdracht iets specifieker te maken:
-Het moet een beater zijn, die je gewoon elke dag kan dragen en niet bang hoeft te zijn dat er iets kapot gaat.
-Het liefst een automaat.
-Ik zou het erg leuk vinden als er een mooi verhaal achter zit.
-ik wil er wel mee kunnen zwemmen

Ik zag ook een reactie voorbij komen met een Longines legend diver, maar is dat een echte beater? Ik had hem zelf namelijk ook gezien en vroeg me af of je daar echt alles mee kan gaan doen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Rijmt niet persé met

Ook alle opties die ik heb aangedragen en de Longines, kunnen goed tegen een stootje. Wel blijft een quartz vele malen beter bestendig tegen vallen en andere schokken. Zwemmen is voor een duiker geen probleem. Zelf vraag ik me af in hoeverre je een 1000€ wil afraggen, al blijft een horloge een gebruiksvoorwerp.

Seiko is ook zeker een mooi merk, als er in dat rijtje echt jouw horloge zit dan zal ik daar gewoon voor gaan. De verhalen doen me bij geen enkel horloge iets, aangezien ik er nogal wantrouwig voor ben. Of Seiko echt alles zelf maakt, zal ik niet met zekerheid durven zeggen. Niet alle Seiko’s zijn volledig made in Japan, wat al een indicatie is.

1 like

Ik heb vorig weekend voor het eerst de Halios Seaforth van dichtbij gezien en in mijn handen gehad en was echt zéér positief verrast door de kwaliteit.
Serieus veel horloge voor het geld en is daarnaast ook iets meer allround dan de gemiddelde duiker. :+1:

2 likes

Worden die nog nieuw gemaakt? Is SCUBA niet makkelijker?

Als je een horloge bedoelt, de Seaforth die genoemd wordt is fantastisch. Ikzelf zou dit doen:

1 like

Een indicatie van het feit dat de Seiko Epson corporatie gewoon een multinational is. :grinning:

2 likes

Dat is sowieso waar. Echter meen ik me een youtube filmpje te herinneren waar er made in China onderdelen komen uit een Seiko. Nu kan het zijn dat het uit een Chinese Seikofabriek komt, maar ik kan me niet voorstellen dat Seiko niet aan uitbesteden doet (zoals bijna ieder ander merk overigens).

1 like

Ach, ik probeer zelf een etno-centrische visie op kwaliteit te vermijden. :+1: Ze doen maar.

1 like

Is een superocean (geen colt) :yum: ja dat klopt, maar goed op de vintage markt is dit ook vaak en maakt het veel mensen niet uit. Met een jonger (nieuwaarde goedkoper) exemplaar heb je dit natuurlijk minder snel wat je noemt.

1 like

Aevig Huldra:

Houdt je nog wat geld over voor je volgende horloge :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

Halios Seaforth :heart_eyes:

2 likes

Logie wat zeg je nu :roll_eyes:. De TS wil toch een Seiko…

Even on topic. Doorsparen en ergens rond de 1200 euro stukslaan op een Seiko MM300

2 likes

Dat zou ik niet doen. Is zo te zien wel een apart en leuk model.

1 like

4 likes

De nieuwe 2018 Longines Hydroconquest, zijn geupgrade

  • Ceramic bezel
  • ETA 2892-2; met modificaties die zorgen voor 64 uur power reserve
  • Betere lume
  • Keramische bezel
  • Minder chaotische wijzerplaat
  • 43mm (wel groot) maar nu tenminste 22mm lugwidth (ipv die vervelende 19 & 21mm)

Als je wat van de prijs af kan tikken bij de AD misschien voor €1000 haalbaar?

2 likes

Nee, uiteindelijk wil ook hij een Rolex.

:wink:

Oeh, die is best heel gaaf. Hebben ze mooi opgeknapt!

2 likes

Aha zoals iedereen hier

1 like

Niet alleen hier hoor :grimacing:

SPB051 en SPB077 bedoel je denk ik…

1 like