Advies gevraagd voor een duiker

(beater…)

(…automaat…)

In gradaties hè, dat rijmen. Een werkhorloge voor een bouwvakker is één ding. Een ander heeft een kalmer beroep en bedoelt meer ‘daily’ dan een echte beater. Als je 1 promille van de tijd even ja automaat afdoet is het dan ook goed. Of even een paar G Shocks kopen zoals ik, voor die ene dag in het jaar dat je met de boorhamer gaat boren. (het zijn meer sporthorloges eigenlijk :slight_smile: )
Niets mis met kwarts, maar je automaat afdoen hoeft niet vaak. En wanneer heb je voor het laatst een horloge laten vallen?

Nog niet genoemd: Je kietelt ook al richting Marinemaster budget.
foto uit het Marinemaster topic alhier:
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/d/5/c/d5ce900b879d4e4741b0d1565c0a582cfa795cfe_1_690x458.JPG

3 likes

Dit is echt een dikke aanrader inderdaad! Prachtklok, klassieke uitstraling in een modern jasje.

2 likes

TS wil een horloge waar hij “alles” mee kan doen. Dat is een automaat sowieso niet al ben ik het met je eens dat er goed mee te leven valt :stuck_out_tongue:.

Zelf heb ik dit een paar jaar terug eens gedaan, gelukkig wel bij een horloge wat ik niet meer droeg en vrij weinig waarde had.

2 likes

Ik zie een rondje winkels , want meten = weten :

start Bijenkorf voor Hamilton, Tissot, Longines, ML, Certina
100 m verder Oris Boutique voor euh…Oris
100 m verder Reuter voor de Breitling ( en nog ietsjes meer maar ook ietsjes duurder )
100 m verder Seiko Boutique voor alle Seiko’s
100 m verder Ace voor de Tag H ( en nog veel meer speeltjes )
100 m verder AWCO voor de Squales en de rest.

Ik kan her en der wat meters ernaast zitten, maar ach :sunglasses:

Volgens mij heb je er dan een heleboel die hier genoemd zijn wel gehad ( of iig iets wat in de buurt komt )

En daarna loop je eventueel nog naar de PC. Zitten er nog 7 geloof ik, maar niet voor 1000 euro .
Hooguit een bandje :thinking: Maar wel gratis koffie :smiley:

3 likes

Oké, dus…

Een duikklok is een ruimte waarin mensen zonder duikuitrusting onder water kunnen blijven. De vroegste types waren open aan de onderzijde, waardoor de druk …

:wink: …dat gezegd hebbende:

Daar ben ik het helemaal mee eens en anders ga ik voor een iets ander prijskaartje, een Sea-Dweller. Over dik gesproken! Maar onder de 1000 euro ga je die niet vinden. :rofl:

3 likes

Ware het niet dat 95% van de Nederlanders gewoon niet in Sodom/Gomorra woont maar relaxter, ruimer, mooier, socialer, goedkoper en veiliger :smile: :stuck_out_tongue:

4 likes

De Sinn 104? > staat ook ergens op m’n verlanglijstje…

https://www.sinn.de/en/Modell/104_St_Sa_I.htm

1 like

Misschien een TWCO Diver van Robbert Suurland?

1 like
1 like

Is ook te bang om een paar uurtjes te winkelen ?
Daar heb ik het namelijk over.
Maar blind iets kopen van 1000 euro op je p.c. kan ook heel gezellig zijn natuurlijk. En vooral heel veilig.

6 likes

Passen en vasthouden is absoluut een goed idee. :+1: Maar voor velen zou het meer kosten dan een paar uurtjes.

1 like

Ik heb hier een sbdc061/spb077 te koop staan.
Pb gestuurd

2 likes

Wat is je definitie van een beater? Heb dat woord nooit echt begrepen eigenlijk…

Ik draag mijn LLD iig iedere dag :smile:

1 like

Op zich ook wel een idee om het geld aan meerdere dingen te besteden. Als het 2 horloges zijn bv een net horloge voor de bijzondere gelegenheden, en een leuke daily beater zoals de Seiko Turtle.

Zo blijft er 1 mooi en de krijgt zn eigen verhaal. Niet van 1 of andere bekende spion waar een laser in zit gebouwd, niet van een bekende duiker die er allerhande onderzoeken onder water mee deed, een free diver die er records mee haalde, een gehandicapte veteraan die topsport is gaan doen, etc etc.
Maar een horloge met jouw eigen verhalen.

4 likes

Beste allemaal,

Ik ben zojuist bij Van Hell juwelier geweest in Apeldoorn en heb daar de oris aquis en de 65 gepast en Ook de Seiko spb077 en de srp777. Ik ben erachter gekomen dat ik ga voor de Oris diver 65!! Het probleem is dat er nog geen een te koop staat. Dus als je er eentje hebt liggen… stuur me dan maar een pb!

2 likes

Mooie duiker!

Zet hier anders even een zoekertje:

1 like

2 likes

Ik heb altijd wat nekharen die overeind gaan staan bij de term “Prospex” i.c.m. een “Accuracy” van : +45 to -35 seconds per day. :astonished:

:wink:

Btw, Oris is een prima keus.

1 like

De nauwkeurigheid van het horloge maakt mij eigenlijk niet heel veel uit. Ik vind het wel leuk om de tijd steeds te verzetten​:wink::sweat_smile:

1 like

10 likes