Advies gevraagd voor een duiker

Quartz, rijmt dus met beater

https://forums.watchuseek.com/f2/davosa-vintage-diver-gmt-quartz-experience-anyone-4524033-3.html#/topics/4524033?page=1

yes.Deze ?
image

2 likes

Jazeker​:heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Nee, deze… ook een oris 65 :wink:

Oh en check ‘the watch source’ even, leuke prijzen voor een nieuwe oris.

1 like

Of doe eens wat anders.
Een Yema Superman Heritage.
Onbekend maakt onbemind, maar een Yema Superman (de originele) is een geliefd horloge met een huidige waarde vaar je een knap Rolexje voor kunt kopen.

Net als de Oris 65 (prachtige uitvoeringen overigens) is ook de Yema Superman Heritage een ode aan vervlogen jaren (ofwel mee liften op de hype, maar dan anders. Echte Yema liefhebbers kregen een vorm van inspraak tijdens de ontwikkeling).

Leuk ETA werkje er in (2824-2 Standard ETA Manufacture) en momenteel 10% korting ivm de feestdagen (geen idee hoe lang dat blijft)
4 smaken, met/zonder saffier, staal/leder band.

Neem je de duurste uitvoering (saffier op stalen band) kom je op 1099 euro. 10% korting er af en hop. Binnen budget.

2 likes

Oh wow… :heart_eyes_cat:

1 like

Het moge seksistisch overkomen, maar ik vind de free diver het meest inspirerend. :slight_smile:

3 likes

Tja het is Frans, maar dat is Zwitsers ook (bijna). Praten net zo raar.
Hebben toch een leuke historie, vooral in de jaren 70/80 erg leuke horloges gemaakt.
Zijn een tijdje in Seiko handen geweest, en nu weer terug in het Frans regime.

En nee ik heb niets met Frankrijk, ben er zelfs nooit geweest. Het enige Frans dat ik praat is op spa-francorchamps, en dan nog lul ik Nederlands :grinning:

Het enige dat ik met het merk heb is dat ik een aantal oude Yema’s in bezit heb. En toevallig net een nieuwe heb besteld (de Yema Superman Heritage Blue Limited) die net 79 euro boven jou budget uit komt als je de korting mee reken. Maar nog wel te bestellen is. Wordt in februari geleverd.

2 likes

Kijkt wat vriendelijker dan de gehandicapte veteraan :blush:

3 likes

Over duikers gesproken, Seriouswatches heeft de Alpina Seastrong 300 in de aanbieding.

1 like

In het algemeen zou ik ook adviseren om voor een metalen band combi te gaan. Achteraf een leren of rubberen bandje (al dan niet after market) los erbij kopen, is vaak goedkoper dan de metalen band los te kopen.

3 likes

Ik denk dat deze Halios seaforth wel een geschikte kandidaat is:

2 likes

Juist, en je krijgt er (tijdens de kerstdagen, samen met de korting) een Black Braided Perlon Watch Band gratis bij. Wat dat ook mag betekenen. Enige nadeel is de bandmaat van 19mm maar daar is ook wel wat voor te krijgen.

1 like

+1 voor de Stowa seatime, mooi apart design

1 like

Dank je. Ik zocht een duidelijke foto van een free diver, maar ik typte er per ongeluk HOT achter.

1 like

Is een Christopher Ward niet iets?

https://www.christopherward.co.uk/watches/dive/c60-trident-pro-600-range

4 likes

Oef, goed punt. Voor banden swappen kan dat wel n min puntje zijn. Ik denk dat je veel makkelijker banden v 20mm vindt ipv 19mm.

1 like

ik zat net nog even voor de seiko sbp077 te kijken op het forum en kwam tot de conclusie dat de sbp077/sbdc061 €300 duurder was dan het soortgelijke model maar dan met een andere bezel en strap namelijk de sbdc063. nu mijn vraag, hoe kan dit??

Welke Seiko je ook kiest, let op dat de bezel en de chapter ring goed zijn uitgelijnd. Helaas is kwaliteitscontrole niet (meer) het sterke punt bij Seiko wat de middenklasse duikers betreft.

1 like

De Oris Aquis is een goede keus. En tweedehands ieder geval onder de 1000 euro

2 likes