Advies gevraagd voor een nieuwe band

De band van mijn vintage Jenny begint minder te worden. Hij krijgt slijtplekken, de randen beginnen af te brokkelen, de touwtjes worden niet meer schoon, de verbindingen rond de springbars raken los en de gaten voor de springbars zijn flink uitgelubberd. Kortom, tijd voor een nieuwe jurk voor oma Jenny.

Ik ben zeer gecharmeerd van deze band en zal dan ook een vergelijkbare terugkopen. Maar ik zou ook wel eens, ter afwisseling, een andere band willen monteren en hier heb ik echt even jullie hulp bij nodig…

Ik wil graag de overduidelijke vintage uitstraling van het horloge bewaren. Een mooie glimmende stalen band vind ik er niet bij passen. Ik heb al een witte tropic stijl maar dat is het ook net niet maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de kleur. Bij kleur ligt ook een beetje de kern van mijn probleem, wat past er nou qua kleur bij dit horloge behalve bruin?

Ik sta voor alles open en zie ook graag jullie ideeën tegemoet. De enige beperkende factor is de lugmaat van 19mm.

3 likes

Zwarte tropic :ok_hand:

4 likes

Zwart… Ik weet het niet maar ik hou hem vooralsnog als optie.

Dit zijn misschien wel twee mooie opties die goed passen bij de vintage look? Geven het horloge denk ik weer echt een andere uitstalling :slight_smile:

1 like

+1 voor 'n Tropic.:white_check_mark: Draagt comfortabel, staat heel goed en type- en periode-correct.:ocean::dolphin::diving_mask:

3 likes
1 like

Of een bruine Tropic!

Zoiets:

4 likes

Heel donker grijs/antraciet, de kleur van de zak in de prullenbak.

2 likes

Dit zijn inderdaad mooie banden. De eerste is echter wat duur naar mijn smaak. Die tweede is erg mooi met dat kruislings geborstelde(?) leer. Die gaat op de shortlist.

1 like

Deze gaat ook op de lijst. Bijna identiek aan wat er nu op zit en dus een goede vervanger. Thanks!

1 like

Ik wil juist iets anders dan bruin. Hij staat standaard op bruin en een ander kleurtje is af en toe wel verfrissend.

1 like

Dit zou een optie kunnen zijn maar door deze toevoeging

Zal het altijd het vuilniszakken bandje blijven…

1 like

Beige/bruine tropic?

1 like

Vintage uitstraling, kies dan voor Fixoflex.

1 like

Blauwe tropic :sunglasses: @Ruud

1 like

:cold_face:

1 like

Eeehhmmm…
:point_down:

Sorry. Ik weet betere manieren om mijn armhaar te verwijderen en daarnaast zijn ze, naar mijn bescheiden doch in deze kwestie doorslaggevende mening, spuuglelijk.

:bulb:!
Khaki? Niet eens zo gek!

1 like

Gezien de vintage styling van je horloge en de wens voor iets anders dan bruin zat ik te denken aan struisvogel. Minimale stiksels zoals je al had. De groffe kiezels van het leer werken denk ik goed bij de plaat en kast, en hier hebben ze het in donkerblauw bijvoorbeeld. Als je dat wat heftig vindt, denk eens aan suède?

1 like

Misschien canvas?

2 likes