Beste Forumleden,
Mijn eerste topic (januari 2020) ging over de zoektocht naar mijn eerste horloge. Bijna twee jaar later en een nieuwe Seiko Sarb033 vers uit Japan rijker is het dan toch tijd voor het tweede horloge en dus ook een tweede topic. Deze keer zal het een sportiever model moeten zijn, een duiker. Ik ben bij S&C in Eindhoven geweest en heb daar wat serieuze/minder serieuze modellen gepast. Een mooie Rolex GMT Pepsi werd mij aangeboden. Nee geintje, natuurlijk niet hahah.
Ik heb het volgende model gepast waar ik enthousiast over ben:
Longines HydroConquest automatic 39mm (zie foto)
Enige twijfel op dit moment is de band. Ik vind het matte in combinatie met glanzend twijfelachtig. Verder heb ik nog allerlei dingen voor de fun aangehad zoals een Chopard Alpine Eagle, Tudor BB58 39mm en een Cartier Santos, deze horloges hebben uiteindelijk ervoor gezorgd dat de mindere start van de ervaring bij S&C in Eindhoven toch nog goed gemaakt werd. Goed, daar ging het niet over, maar ik ben benieuwd of ik HET horloge over het hoofd zie. Daarom vraag ik om advies (graag met plaatjes) voor divers die MAX 40mm zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie opties en alvast bedankt voor het lezen van dit stukje!
Nope, sowieso was de ervaring niet zoals ik had gehoopt. Ik had een afspraak gemaakt en doorgegeven welke modellen ik allemaal wilde passen. Alleen wist de verkoper niks vanaf, moest alles zelf aanwijzen en zoeken in de vitrines. Verder ook mijn wensen besproken, alleen er kwam geen initiatief of voorstellen van goh zou je dit eens willen passen/heb je dit merk al eens bekeken. Dus dat viel enigszins tegen, maar gelukkig hebben de horloges die ik heb gepast het wel weer goed!
Mijn persoonlijke ervaringen bij S@C zijn top… jammer te lezen dat het bij jou wellicht wat minder was.
Ik zou je willen voorstellen eens naar Ton van Grinsven in Den Bosch te gaan. Heeft o.a. Longines, Oris en Seiko. Van alles echt een hele uitgebreide collectie! Echt een aanrader! Daarnaast ook nog overige merken… maar niet zo duik gerelateerd.
Ja Cartier Santos komt er 100% ooit. Ben nu pas negentien en vind dat wat te vroeg om met zo’n horloge rond te lopen. Wel eentje die in mijn ideale watchroll van 3 zou zitten.
Ik ben zelf ook bezig met de Longines. Ik zou dan zelf voor de Conquest gaan. En die band ja daar ben ik ook niet helemaal over uit… Ik heb wel wat mensen gezien die de PCL laten brushen. Ik vind dat er zelf wel heel mooi uit zien maar je moet het maar aandurven… En dan gaat hij wel heel hard op een explorer lijken. Oris is ook gaaf. De hydroconquest is een heel mooie klok in mijn ogen.
Thanks voor je tip! Ik vind de Tudor BB58 39mm erg tof en ik heb 'm ook al meerdere keren kunnen passen. Echter is de Tudor in 41mm te groot, maar de kleurstelling daarvan vind ik mooier… Mijn ideale Tudor is dus een model dat niet bestaat Verder twijfel ik of ik op mijn negentiende al met een horloge van 3k+ wil rondlopen, maar ik ga zeker gebruik maken van je tip, nogmaals bedankt!