Advies gevraagd voor in een stoombad

Hoi,

Misschien een rare of domme vraag maar zijn er horloges welke beter geschikt zijn om te dragen in een stoombad?

Ik combineer soms een stoombad met een sauna van 75°C en bubbel/koud/warmwaterbaden en zwembad. In de sauna zijn er zandlopers om je tijd te monitoren maar in het stoombad niet, die is natuurlijk ook goed donker.

Ik zat in eerste instantie te denken aan een simpel plastic digitaalhorloge zoals de casio fw 91, ik denk dat die niet te veel opwarmt in de sauna maar mss overschat ik de kracht vd stoom op de electronica en de gevolgen vd temperatuurschommelingen.
Ook al is het een goedkoop en simpel horloge, maar goed genoeg voor de functie die ik zoek, is het steeds zonde om een horloge naar een snel einde te leiden. Dan liever wat meer geld besteden en een duurzamer resultaat in ruil krijgen

Vandaar dat ik eens wil luisteren bij jullie, de mensen met ervaring in horloges, is een g-shock bvb betwr aan te raden voor deze omgeving of is dat gewoon overkill?

Alvast bedankt

3 likes

Casio was vorig jaar met iets bezig voor een Sauna Watch, de CPP-002:

https://www.g-central.com/casio-is-crowdfunding-a-heat-resistant-sauna-watch-in-japan/

Maar die hoge temperaturen lijken me niet echt geschikt voor electronica, dus zou een grote keukenklok buiten de sauna en een raampje een optie kunnen zijn?

1 like

Hoi,
Bedankt voor het meedenken, ik denk wel dat ze me niet graag gaan zien komen met een keukenwekker. Is wel goed out if the box moet ik zeggen, dat kan ik ten zeerste appreciëren
De plaats is geen privé maar een publieke plaats. Stoombad is goed donker en er zijn geen ramen.

Het sterkste horloge ter wereld

1 like

Ik heb laatst deze gezien

Casio SAN-100H. De batterij is van een speciaal materiaal dat temperaturen tot het kookpunt aankan. Vooralsnog geen Europese verkoper gevonden en is overal uitverkocht (wat waarschijnlijk te maken heeft met de beperkte oplage)

Gewoon een Seiko diver of Casio diver/G-shock om tijdens sauna dag. (nog) geen problemen mee gehad.

Deze dus, de F91W. Gaat mee in stoombad, infrarood en zwembad :+1: Bij een test hebben ze het horloge bevroren en daarna het blok ijs aan de kook gebracht. Hierbij kan het display tijdelijk zwart worden, maar de cijfers keren na afkoelen gewoon weer terug.

1 like

Bedankt, dat lijkt hezelfde horloge te zijn van CADirk onder een andere code.

Bedankt

1 like

Bedankt

8 likes

Ik ga al vele jaren wekelijks met een apple ultra of met mijn rolex gmt2 in de sauna en stoom, nog nooit enig probleem mee gehad.

Victorinox navy seal en de G-Shock collection

Ik draag vaak mijn G-shock als ik de sauna in ga en dat gaat tot nu toe prima.

Bij mij op de sportschool dragen veel mannen een Apple watch in de sauna/stoombad.

Bedankt aan allen voor de feedback, ik overschatte kennelijkk de kracht vd stoom en de temperatuurschommelingen.

5610 gaat altijd om in de sauna. 2 weken geleden nog elke dag in Noord-Beieren.

Vostoks kunnen er ook tegen:

5 likes
3 likes

Gewoon zonder horloge kan ook hè :wink:

1 like