Advies gevraagd voor minimalistische, classic dress watch

Voor een klassieke minimalistische dresswatch is een Omega Seamaster (De Ville) de way to go! :smiley:
(Althans dat is mijn -geheel subjectieve- mening!)

Overigens is vintage Omega wél een absoluut mijnenveld én is je budget denk ik niet toereikend voor een mooie stalen dresser.

Ik zou dan ook even doorsparen in jouw geval en dan via een betrouwbare verkoper een Omega scoren!

1 like

srpd37j1
srpb41j1_1

De presage: ruim binnen budget en in veel variaties te krijgen.

2 likes

In mijn continue pogingen om mijn Helbros collectie meer waard te maken, maar weer eens een Helbros mention :wink:

Ik struin regelmatig eBay af voor leuke Helbros horloges en kwam laatst deze tegen:

Ik vind het horloge echt fraai maar zou zelf niet kunnen leven met de patina. Helbros maakte echt fraaie klassieke dressers, dus wellicht zelf nog eens speuren op eBay op dat merk.

Qua vintage

Ook grappig met microrotor en met originele afwerking op de bezel en kast
de originele intra-matic dus:

DiĂ© patina is mij ook te gortig, en ik heb niks met lange lijnen op de dial. Al die Omega’s met zo’n kruis erop, vallen voor mij direct af. Het is toch geen sniper scope ofzo?!
@Elmar, geen van de eerste 3 die je post voldoen helaas aan mijn wensenlijstje;
-geen goud, geen arabische numerals.
De intramatic is enigszins interessant, al vind ik de indices te vierkant/lomp.

@Pcpg.janssen, ik ben erachter gekomen welke Omega dat is; de De Ville Tool 104. Midden 70’s.

Ik dacht hem gevonden te hebben
ik was ook de hoogste bieder, maar minimumverkoopprijs niet gehaald


:disappointed_relieved:

1 like

Ook mooi:

1 like

Die is mooi!
Gewoon geduldig verder zoeken! :smiley:

Grappig ik vind die juist wel wat toevoegen aan een horloge :wink:

Helbros heeft ze ook zonder en hele cleane dials. Voordeel van dat merk is dat je voor je budget er een stuk 5-10 kunt kopen


Meer van de baai:

Om op je originele vraag terug te komen denk ik dat je met een Omega qua waardevastheid het meest op safe speelt. Vermoed alleen dat je dan wel je budget iets moet oprekken voor een mooi exemplaar


Vintage kan je behoorlijk los gaan denk ik. Ook sub 500.
Longines en inderdaad Eterna moeten te doen zijn.
Of Buren, hebben ook mooie dingen

1 like

Seiko ‘Chariot’ (28800 bph high beat)

1 like

Dat zijn idd wel paar mooie opties. Zeker die Seiko.

Vraagje voor de Omega kenners; betreft dit een redial? Ik vind het Omega logo nogal een ‘hoog’ font hebben.

Dit lijkt me geen redial

Veel mooie junghans dressers maar niet binnen jouw prijs categorie

Ik denk ook niet dat dit een redail is, hoewel de foto wel wat scherper/groter had gekund.
Als ik kijk naar de wijzers (die een beetje vies zijn): die hebben dezelfde kleur als de indices. Dat is in ieder geval bemoedigend.

1 like

Hmm, maar hoort hij geen minuut-markeringen te hebben, en de 2 T’s naast ‘Swiss Made’?
Al lijkt dat laatste wel willekeurig bij 60’s Omega’s.

Dit zou heel goed een service dial kunnen zijn. Dat er geen T’s staan klopt want geen tritium wijzers en is eigenlijk nooit echt willekeurig.

Ik zou toch met dit budget nog eens naar de Junghans Max Bill kijken. Een automaat met indices (streepjes) en zonder datum, is tweedehands haalbaar binnen dit budget en minder “druk” dan de variant met cijfers en datum. Handopwinder moet zeker lukken. In het geval van de automaat heb je een nauwkeurige, onderhoudsvriendelijke ETA te pakken, die je met weinig afschrijving weer kunt verkopen, op het moment dat je genoeg budget hebt voor een Nomos Orion bijvoorbeeld.

Probleem met vintage Omega is dat het inderdaad een mijnenveld is en dat ouderdomssporen afdoen aan het minimalistische karakter en het gebrek aan ouderdomssporen wijzen op een redial of opgemaakt horloge. Zeker binnen dit budget.

1 like

Begrijp ik dan goed dat Tritium typisch wit/beige oogt,en aangezien deze wijzers en indices zwarte inkleuring hebben, dat de dial daarom geen ‘T’'s heeft?

Ben nu wel de kluts kwijt, nu ik dit zie:

1 like