Advies gevraagd voor nieuwe dress watch

Ook erg fraai, zij het niet dat ik al 2 andere horloges heb die een witte en crème wijzerplaat hebben :wink:

1 like

En als we het nog iets lastiger maken… Een moonphase toevoeging? Valt er dan nog iets binnen mijn wensenlijstje? Of moet ik dan de diameter / dikte wat oprekken?

Deze komt aardig in de buurt van wat ik mooi vind, al is deze duurder dan het budget (nieuwprijs €2200). Wat vinden jullie van de lugs, wat groot?

5 likes

Officieel/officieus dan geen dress watch meer…

1 like

van de Longines moonphase? Heel erg mooi, het betaalbaardere achterstiefbroertje van de JLC, als je budget toch zo makkelijk met 1000 euro omhoog gaat, doe dat nog een keer of zes:

Ach, hou die extra 6k maar op zak, wie ziet het verschil?:

:wink:

11 likes

Helaas heb ik te maken met een vrouw, die me nu al voor gek verklaard… Laat staan een JLC, al is dat wel ultiem ja :ok_hand:

1 like

Dat neem ik voor lief dan :wink:

Als 2200 de list prijs is kan je hem met wat korting wel voor onder de 2000 vinden. En jong gebruikt wel binnen je budget wss. Even snel gegoogled:

3 likes

Op die foto wel, maar op de foto die @Jason_Nash plaatst niet. Het perspectief vertekend wat gok ik. :thinking:

Edit: Mooi horloge trouwens, die Longines Moonphase!

2 likes

Budget is ook maar een relatief begrip toch :stuck_out_tongue:

Als het zijn prijs waard is, en je kan het jezelf veroorloven, waarom niet wat meer uitgeven?

1 like

Komt er bij importeren tegenwoordig geen BTW en inklaring a ca. 25% bij?

Enkel van buiten de EU

1 like

Aus Deutschland nicht. Zomaar een snel linkje. Heb niet veel verder gekeken, maar hij komt uit Duitsland of niet?

Er is een 40mm en een 42mm variant van dit horloge. Geen idee wat er op de foto’s te zien is, maar dit kan wel een verschil uitmaken mbt de lugs…

1 like

Ja idd Duitsland

Nieuw uit Dld is ook wat goedkoper door de lagere BTW. Dagje Düsseldorf is aan te bevelen.

3 likes

Een gebruikte (ivm budget) FC met moonphase

Is in 39mm (en 42), gezien zo’n ding slimline heet neem ik aan dat hij onder de 10mm blijft. Diverse kleuren leverbaar, enige probleem: zie ze maar gebruikt te vinden.

3 likes

Of zonder moonphase. Nieuw 2k, maar jaartje oud al voor 1200/1300.

Draagt heel fijn, ondanks dat hij iets groter dan 40 mm is. Diameter zegt niet altijd alles

2 likes

Als het goed is moet die 11,3mm zijn, maar erg fraai. Wellicht eens passen hoe dat zit. Draag veel overhemden, dus belangrijk dat ie goed valt onder de mouw.

Mooi horloge hoor die Longines met Moonphase. Ik draag de mijne regelmatig. Staat mooi bij een pak maar kan ook casual gedragen worden.

4 likes

Een echte dress watch heeft geen datum geen secondewijzer
en is een handwinder, <`40 mm.
Tis maar dat u het weet :grin:

2 likes