Advies gevraagd voor nieuwe dress watch

Je geeft zelf al antwoord :smiley: .
Bij FC kan je een nieuwe kopen voor €1000-€1500, maar je kan natuurlijk ook een prachtige occasion kopen voor dat geld. Iemand anders de afschrijving laten betalen, maar wel genieten van het mooie horloge. In het blauwe gedeelte hier staat nog een mooie FC met porseleinen plaat. Ik heb gehoord dat @L30N er zelfs taart bij doet :wink: .

2 likes

Haha als leek hier ben ik er nog niet helemaal in thuis als de meeste hier. Dan ben ik ‘officieel’ niet op zoek naar een dress watch :rofl:datum en seconde wijzer storen met niet zo zeer, mits de dial een rustige uitstraling heeft

1 like

Ah! ja duidelijk.

Dan zoek je dus naar een ‘dressy’ horloge.
Gelukkig is de keuze daarin gigantisch :grin:

1 like

Ik lees dat wel vaker… maar is dat een ingeschreven regel of komt dat ergens vandaan?

Ik zou meer denken dat een plat, idd klein en fijn horloge een dresswatch is, mits edelmetaal.

2, 3, of 4 wijzers vind ik dan ondergeschikt.

De jlc moonphase zou ik prima als dresswatch zien. Echter jammer dat die iets te groot is.

Edit extra. Net als een Submariner niet onder een pak zou kunnen. :see_no_evil:
Ik begrijp wel dat sommige mensen dit niet mooi kunnen vinden.
Dat heb ik ook wel eens met iets. Maar het is hier toch geen stijlforum. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ja, dat komt ergens vandaan, ik heb het ook maar gelezen.
En dat komt waarschijnlijk door de Calatrava die door velen
wordt gezien als ultimate dress watch.

You bet it is! :grin:

1 like

Ik zou dan wel gaan voor een “echte” maanfase (30 dagen kalender van nieuwe naar volle maan) en niet eentje die aangeeft op het dag of nacht is (24 uur, zon en maan).
De eerste is al weinig functioneel maar de tweede is natuurlijk gekkigheid en zou me tegen gaan staan.

1 like

Ja. Dat zeg ik. Het is door ons gekkies verzonnen :sunglasses:

1 like

Zeker een goede opmerking, thnx

1 like

1mm te groot, maar mocht je van Sinatra houden…

Automaat, ruim binnen budget.

1 like

Maar serieus. Deze wil je toch gewoon?

2 likes

Ik ga mijn ogen open houden voor zo 1

glycinestore.eu heb ik deze afbeelding gevonden, hij is daar op voorraad :slight_smile:

Als ik niet al 2 horloges met een witte / crème wijzerplaat had, dan zeker :wink:

1 like

Die andere twee wegdoen en taart gaan eten bij @L30N. Ik denk ik oplossingen.

2 likes

Heb je helemaal gelijk in :wink: maar deze gaan niet weg ivm emotionele waarde

1 like

Ik vind de maat bij dresswatches altijd lastig. Zeker omdat de kast vaak dun is en het percentage wijzerplaat groot. Daarmee kan 39mm bijvoorbeeld echt fors ogen.

Redelijk dun, is wel een must ivm manchetten

1 like

Ik zou even bij Junghans kijken. Modelen als de Meister classic

4 likes

Of deze mooie Longines Master op stalen band. Tevens te koop als Full Set.

1 like

Hamilton Jazzmaster Thinline kwam ook bij mij als eerste op.
Nu een mooie in de aanbieding bij Bouman Online voor €749,00

Plaatje voor de sfeer:

1 like

Zeker fraai. Tijd om een rondje langs de juwelier te doen en het een en ander te passen