Oris 65. Daar kun je geen buil aan vallen (zolang je ze niet nieuw koopt). Prachtig horloge, prima merk en veel horloge liefhebbers hebben er ooit een gehad.
Kijkend naar je lijstje zie ik al een aantal Swatch group horloges, en wat mooie japanners. Ergens is het het leukst om eens wat nieuws te proberen en te kijken hoe dat bevalt. Christopher Ward, Squale worden hier al genoemd. Maar Doxa heeft ook heel erg gave divers, en met de zomer die er aan komt ook lekker zomerse kleuren (Doxa Sub 200)
Daarnaast zou ik in die prijs klasse absoluut eens een Seiko proberen. De SPB143 wordt al genoemd, maar ik ben zelf ook enorm fan van mijn SPB313 Baby Turtle en SPB197 Alpinist. Supermooie horloges voor het geld. Succes met de zoektocht!
Zo, maar eens even wat tussentijdse conclusies.
Van de
vond ik die met de rode plaat wel gaaf, maar dan zou ik een huisverbod van mijn vrouw krijgen, dus die wordt het niet …
Verder heel veel suggesties voor duikers en duik-achtigen, maar die zoek ik niet.
Vandaag wel naar Seiko gekeken; daar kwam ik o.a. de Prospex SPB355J1 Alpinist Limited Edition tegen voor een redelijk aantrekkelijke prijs, zeker met een extra bandje erbij. Maar het vergrootglaasje boven de datum en ook een eerdere slechte ervaring met een Seiko 5 doen me er toch van afzien.
De keuze gaat tot nu toe eigenlijk tussen een Tissot Powermatic 80 met de silicium balansveer en de Formex Field. De ene wat “formeler” maar van een bekend en bewezen merk, de andere wat “frivoler” en (voor mij) minder bekend, maar ik zou het avontuur wel aandurven.
Nog maar een nachtje over slapen dus…
Zo beste horlogevrienden: Alea jacta est! Ofwel, de teerling is geworpen; het besluit is genomen.
De keuze is gevallen op de Tissot Powermatic 80 Silicium. Binnenkort in dit theater als NA te bewonderen.
We wachten de foto’s om de pols af
Erg mooi horloge!
Welk model is het geworden, en op staal of leer?
Tissot is altijd goed, jonguh
De Gentleman Powermatic 80 silicium:
Blauwe plaat met zwarte leren band. Het is waarschijnlijk vloeken in de horlogekerk, maar ik heb absoluut niets met stalen banden.
Dit wordt mijn derde Tissot, naast een quartz Perpetual Calendar en een groene Gent XL Swissmatic.
Been there, done that, en ik zou het nog doen.
Mooie aanwinst!
Gefeliciteerd Huibert. Mooie aanwinst
Leuk met de crosshair dial!
Jammer dat ze die niet op staal hebben.