Advies gevraagd voor uitbreiding collectie

Mijn collectie bestaat momenteel, afgezien van wat “gruis”, uit een stuk 12 horloges met nieuwprijzen tot rond de € 500,-, waarvan 4 quartz cq. Ecodrives, 7 automaten en een handopwinder cq. zakhorloge. Gemiddelde aanschafprijs € 300 met een uitschieter tot € 550. Het zijn 5 Oriënt / Oriënt Stars, 3 Citizens, 2 Tissots, een Hamilton en een VictorInox Swiss Army.
Een beetje een allegaartje dus, maar prima om met de diverse types, merken en uitvoeringen kennis te maken en te leren hoe die zich gedragen en hoe ze me bevallen.
Nu wil ik echter een opstap maken naar een wat hoger segment, in de prijsklasse tot ca. € 1.000,-. Nieuw is wel een vereiste; ‘pre-owned’ is geen optie. Een automaat met chronometer specificatie zou leuk zijn, maar is geen must. Qua merk heb ik geen voorkeur; bekend of (voor mij) onbekend kan allebei.
Suggesties zijn zeer welkom!

4 likes

Waarom is pre-owned geen optie als ik vragen mag?
Je hebt juist hier op dit forum een zeer grote kans om een prachtig horloge aan te schaffen (2e hands) die soms maar heel licht gebruikt is. (En soms nog met garantie)

1 like

Christopher Ward C63 Sealander past precies in het budget. In meerdere kleuren verkrijgbaar en op staal of leder

6 likes

Tja, gevoelsmatig… Ik ben graag de eerste eigenaar van iets en houd dat dan ook in bezit. Ben geen “flipperaar”…

5 likes

Ik zou lekker een nieuwe gebuikte zoeken, scheelt je de afschrijving. Geloof me, die eerste eigenaar ervaring is niet meer dan 5 euro waard.

3 likes

Ga ik zeker naar kijken! Rode plaat is sowieso aantrekkelijk.

2 likes

Seiko Spb147?
Tissot gentleman

2 likes

Niks mis met

Heel veel mensen, waaronder ikzelf, hebben niet echt een heel consequente lijn in hun verzameling.

Ja, ik denk meteen aan Squale. Een zelfstandig merk, dat kwalitatief heel goede horloges maakt en een mooie heritage heeft.
Squale 1521 500m Professional Divers Mens Watch 1521CL.NT

Ik zou zeggen, kijk eens wat rond bij huisdealer Q-watches.
https://www.q-watches.com/artikelen/squale-nl

6 likes

Ga ik doen!

1 like

Steevast in de top 5 van horloges rond de €1000

2 likes

Twee niet alledaagse suggesties.

De Mido Commander big date

En de Formex Field

Succes met de zoektocht, er is zoveel moois te halen voor 1K.

Of uiteraard gewoon budget ietske ophogen voor een Nomos Club Campus.

Of nog ietsje ietsje meer en je hebt een prachtige Damasko om de pols.

1 like

Ik dacht direct aan een Seiko SPB143J1, lekker tijdloos en zeker binnen het budget

4 likes

Ja, die Formex Field had ik inmiddels ook gezien bij de vrienden uit Drachten. Die komt zeker op mijn shortlist!

2 likes

Mooie Squale 1521!
https://www.q-watches.com/product/squale-1521-blue-ray-1

Zelf ben ik ook wel weg van Baltic of de nieuw Yema Superman, hoop dat ik het goed zeg.

Bijvoorbeeld deze, GMT

Of deze

https://en.yema.com/products/yema-superman-500-gmt-ygmt23b39-ams

Wat ideeën, misschien vind je het helemaal niks…

Dank voor de suggesties! Die Squale ziet er zeker prima uit, maar ik ben momenteel niet op zoek naar een duiker.

Tissot PRX, veel opties om uit te kiezen…

Heb je een bepaald type voor ogen: chrono, dresser, sport chique,…?
Ben je tevreden met je huidige collectie of denk je dat het eerst beter is om wat te verminderen zodat je een beter zicht krijgt op hoe je wilt dat je collectie er binnen verloop van tijd zal uitzien?

Die staat inderdaad ook op mijn shortlist.

1 like

Hi @Huibert, begrijp het wel hoor. Nieuw kopen geniet ook mijn voorkeur en ik doe niet snel een horloge weg omdat ik vaak een horloge koop vanwege een gelegenheid en het hele proces om de juiste te kiezen en aan te schaffen vind ik juist onderdeel van de uitdaging. Ik begrijp dat dit vloeken in de kerk is voor het gros forum leden :wink:

1 like

The Twelve van Christopher Ward

1 like