Advies gevraagd: Waar onderhoud Tudor black bay blue

Beste medeliefhebbers,

Mijn Black Bay Blue is na een jaar of 6 bijna dagelijks aan de pols wel toe aan een beurtje had ik zo gedacht. Hij heeft het verdiend. Het gaat hier om de eerste versie met eta uurwerk.

Waar kan ik deze het beste voor onderhoud aanbieden? Zou eigenlijk wel graag officiële Tudor beurt laten uitvoeren ivm blauwe bus bij de kroon.
Vroeger ging ik vaak naar Jan Ubbels in Bredevoort maar ik zit nu aan de andere kant van het land.

Iemand suggesties? Ik woon in de buurt van Zwolle.

En dit is 'm.

2 likes

Wordt toch een AD, zit niks anders op als je 100% origineel en papierwerk er bij wilt. Wel veel minder duur dan een (officiele) Rolex-service.

Wie ik ken in (heel ruwweg) regio Zwolle, is Albert Koopman van Allwatch. Geen Tudor-connecties, maar gewoon een goede vakman. :ok_hand:

Damk voor jouw reactie. Weet jij eventueel AD in de buurt van Zwolle of is alleen S&C officieel AD in Nederland?

Net even gekeken op de Tudor-site. Je moet naar S&C Groningen. :wink:

Bredevoort (Ubels) is toch nauwelijks verder van Zwolle dan Nieuw-Amsterdam (Allwatch)?

TS wil persé een AD. Kan ik me voor een eerste onderhoud ook voorstellen. Ubels is beslist geen AD. Doet niets af aan zijn kwaliteiten verder (of aan de mijne :innocent:…ook al een stuk of 3 ETA Tudors gedaan).

Die mikken ze toch niet meteen weg bij een service? :thinking:

Leg uit?

Qua uurwerk kan elke vakman uit den voeten met het onderhoud .

1 like

Volgens mij zijn bij de eerste generatie die gekleurde bussen bij de kroon corrosie gevoelig. Regelmatig iets van gelezen op het www. Zelf nog geen issues, maar zou de bus graag willen laten vervangen bij een beurtje.

1 like

100% zeker enige mogelijkheid een AD, dan.

2 likes

Dan ga is S&C eens benaderen. Wat mag zoiets kosten?

Kan het niet zo heel gauw vinden online, maar vrijwel zeker minder dan 500. Afgaand op ponden-prijzen op Britse fora.

1 like