Advies gevraagd - Waarde 2ehands Meistersinger No. 3 van voor 2006

Beste allen, ik weet dat het even moet stoppen, maar de eerste twee maanden van dit jaar zitten in een soort stroomversnelling als het gaat om wat lucky shots voor wat betreft de aanschaf van klokken.

Toeval of niet, maar er komt onverwacht nog wat voorbij wat al een tijd op mijn tweede handsjes lijst staat.
Een Meistersinger No.3. Automaat, doorzichtbodem, saffier. etc. Op basis van serienummer (en nagevraagd bij Meistersinger Duitsland) is dit horloge van voor 2006. De service historie is onbekend. Verder geen papieren, geen verpakking. Band is duidelijk gebruikt. Glas is krasvrij, wat vervelende plekjes bij de lugs waar het vuil of roest(?) lijkt.

Degene waarvan ik hem over kan nemen heeft het ooit gewoon gekregen maar geen idee wat er voor te vragen en staat open voor een bod.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in dit geval geen idee heb wat “redelijk” is. De nieuwprijzen liegen er niet om vandaar dat een nieuwe geen optie is, want die gaan ruim boven mijn budget. :wink:

Heeft iemand een idee, indicatie, of whatever wat een reële prijs is voor dit horloge?

Ik heb het serienummer even weggepoetst.

Dank voor jullie reacties alvast!

Als ik de prijzen zie van 2010/2011 modellen die rond de 800,- weg gaan dan zou ik persoonlijk voor 2006 niet meer dan 300,-/350,- betalen

1 like

Als hij in goede staat is en recent geserviced is zou dat te weinig zijn. Als hij een servicebeurtje nodig heeft en in mindere staat dan denk ik inderdaad richting de 300/400,-

Op chrono van ongeveer de zelfde leeftijd zijn ze overigens wel duurder…

2 likes

Dank! Gezien de Chrono prijzen had ik inderdaad ook ergens tussen de 250 en 350 in gedachten. Blij dat jullie dat bevestigen!

Morgen krijg ik hem “live” te zien, dan weet ik wat de, voor het oog althans, echte staat van de klok is. Tijd om dan te onderhandelen met deze bedragen als basis.

Als je er Ă©Ă©ntje voor 250 tot 350 kunt krijgen, moet je niet lang wachten.
Ik volg al een aantal jaren Meistersinger, maar heb nog nooit dergelijke prijzen kunnen ontdekken.

Mocht de koop toch niet doorgaan, mail mij dan even.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

Voor 250-350 kom je deze normaal niet tegen, ik denk ook eerder vanaf 450.

Dank allemaal voor jullie adviezen en inbreng!

De klok heb ik inmiddels in handen gehad. Slecht onderhouden in de zin van nooit gepoetst, dus alle randen en schroefjes zijn smerig. Nagenoeg geen krassen op de kast. Hoewel wat kleine plekjes op de lugs en de originele band is inderdaad ook “uitgewoond”. Het glas is krasvrij.

Waarbij ik alleen niet weet wat de binnenkant doet dus een service beurtje moet er wel komen denk ik zo.

Voor zover ik het kan beoordelen, in ieder geval, met andere woorden: het lijkt er beroerder uit te zien dan het is. :wink:

Eh… het is eigenlijk gewoon een snoepie!

Ik ga de onderhandeling in. Links of rechtsom wordt het hem wel geloof ik. :smiley:

2 likes