Advies gevraagd: welke Baltic Aquascaphe?

Hallo allemaal!

Ik heb al enige tijd de Baltic Aquascaphe op het oog. Nou vind ik zelf beide versies heel mooi waardoor er enige twijfel is ontstaan. Hiermee doel ik op de originele met de bezel van saffierglas en de SB01 met een stalen bezel.

Voor dit horloge mag mijn Dan Henry 1964 het nest verlaten. Daar komt dan ook mijn twijfel vandaan. De Dan Henry is mijn enige horloge die een sportieve maar dressy uitstraling heeft, waardoor ik denk dat de Baltic met de saffierglazen bezel de meest logische vervanger zou zijn. Dan neem ik er ook weer een sportief maar dressy horloge voor terug. Best of both worlds right?

Maar… als ik dan de SB01 in mijn achterhoofd houd, zie ik een horloge met een stijl die ik nooit eerder gehad heb in mijn collectie. Dit maakt hem voor mij interessant om uit te proberen en te ontdekken of een toolwatch met stalen bezel mij bevalt. Ook vind ik de 12 uur aanduiding op de bezel een leuke toevoeging omdat het hierdoor een perfect vakantiehorloge zou kunnen zijn.

Ik neig op dit moment meer naar de SB01 omdat ik de Dan Henry niet zo vaak draag juist vanwege het dressy aspect. Tegelijkertijd weet ik niet of ik deze horloges wel moet vergelijken met elkaar omdat de originele Aquascaphe ook al een stuk robuuster oogt dan de Dan Henry.

Ik vind diversiteit in de collectie ook belangrijk dus wat zou jullie advies zijn en welke van de twee heeft jullie voorkeur?

Hier een foto van de huidige collectie:

2 likes

In dit geval zou ik eerder de certina dan eruit doen. Op kleur na lijkt die volgensmij het meest. Sowieso de zwarte.

1 like

Ik snap je punt, en ik heb het overwogen, alleen draag ik de Certina wel nog steeds graag!

Mooie collectie, persoonlijk vind ik de auquascaphe met zwarte bezel mooier. Vooral op de bijbeborende BoR bracelet. In mijn ogen oogt die iets klassieker, de SB01 wat sportiever.

Hoe dan ook in mijn ogen beide goede keuzes! :grin:

4 likes

Bedankt! In mijn ogen ook, daarom ook de grote twijfel :weary:

1 like

Ik vind de zwarte bezel ook mooier, mede omdat er minder cijfer op staan en daardoor wat cleaner oogt.

2 likes

De zwarte bezel vind ik absoluut de mooiste keuze. Strakker en meer in balans

2 likes

Vind deze wel gaaf.

5 likes

Ook een mooie inderdaad. Denk alleen dat deze een stuk groter oogt omdat er geen bezel op zit, en het kleine formaat van de Aquascaphe spreekt mij juist heel erg aan aangezien ik niet zulke grote polsen heb.

1 like

Degene met de saffieren bezel. Echt tof ding!

1 like

Nog wat mooie plaatjes van het internet

4 likes

Is het die met zwarte lunette geworden uit het blauwe gedeelte?

1 like

Nee ik heb nog geen keuze gemaakt, alhoewel ik nog steeds meer naar de stalen bezel neig, vind ik de zwarte ook steeds mooier worden. Moeilijk moeilijk moeilijk!

1 like

Met stalen band, nog mooier :star_struck:

3 likes

7 likes

Destijds dezelfde twijfels gehad, uiteindelijk voor de zwarte bezel gekozen.
Toen verkocht aan …


En gaat zo te zien naar de derde binnen HF :hugs::+1:

3 likes

Fantastisch horloge. Stalen bezel is wat meer onderscheidend in de collectie. Hoewel dat afwisselend is hou ik dat niet per se aan. Vind de stalen bezel iets groter lijken. Horloge verliest ook iets van de elegantie. Ik draag (de zwarte bezel) hem op de rubber band. Weet niet waarom maar vind hem op staal net iets minder mooi eruit komen. Bij de witte plaat heb ik dat precies andersom. Maar ja dat is mijn mening dan.

Succes met de keuze en wie weet tot snel in dit topic met een NA.

1 like

Je hebt al vier gekleurde bezels, dus ik zou zeggen pak de stalen bezel. Iedereen zou een horloge met stalen duikbezel moeten hebben. Vroeger was dat bij mij een Stargate, tegenwoordig een Halios Seaforth III, maar het is een coole look.

Grappig genoeg ervaar ik dat precies andersom. Ik vind een duik- of GMT-bezel echt iets tool-achtigs, en als dat van staal is op een stalen kast wordt het neutraler en dus eleganter in mijn beleving.

De zwarte, blauwe, zwarte PVD en 90s limited zijn allemaal mooi, van de dual crown. Ik zou graag nog een lans breken voor de GMT’s. Ik ben daar zeer tevreden over.

1 like

Ik ben het volledig eens met wat je zegt. Ik wil hem ook graag op rubber gaan dragen dus daarmee is het horloge sowieso al iets sportiever, of de bezel nou van glas of staal is.

Dit is hoe ik er in eerst instantie ook naar keek. Als ik kijk naar de hele collectie zou de stalen bezel logisch zijn. Kijk ik naar het individuele horloge die weggaat (de Dan Henry) dan is de saffierglazen bezel weer een goede keus.

Het valt me op dat de meesten hier de saffierglazen bezel mooier vinden maar ik blijf het enorm lastig vinden. Ik overweeg toch nog steeds het meest de stalen :sweat_smile:

1 like