Advies gevraagd: welke typen Panerai voldoen?

Op dit moment ben ik de trotse bezitter van een Panerai Pam 111. Een erg mooi en fijn horloge, althans vind ik. Dit type is een handwinder en het enige horloge waarvoor ik m zou willen laten gaan, is een vergelijkbare Pam in automaat versie. Ik vind automaat nou eenmaal mooier, fijner…

Gezien het budget zal het weer een gebruikt horloge worden. Op het internet kan ik moeilijk vinden welke (oude) modellen voldoen. Wie weet welke modellen Panerai voldoen aan het volgende:
-sandwich dial
-automaat
-44mm
-qua stijl gelijk aan de 111 (zie onder een plaatje van de mijne)

Bijvoorbeeld de 312 zou voldoen, maar welke nog meer? Waar verder op te letten bij een aanschaf van een gebruikte automatische pam?

Bedankt vast!
Richard

Dat je een echte te pakken hebt! Ik heb onlangs een paar voorbeelden gezien van fake Pammetjes; on-ge-loof-lijk hoe goed die nare na-apers geworden zijn!.. Inclusief papieren en garantiepas met matching nummers…
Dus pas op! Ga langs een dealer om hem te laten keuren!

1 like

Heyho,

Panerai?! Gaaf, maar…

…hoort een Panerai geen handwinder te zijn? :thinking:

Ik vind enkele automaten ‘van voren’ visueel wel aantrekkelijk, met de kanttekening dat ik de 1950 case bij een 44mm niet super vind. Een voorwaarde voor mij zou wel zijn dat er geen ‘automatic’ op de wijzerplaat staat. Blijft er voor mij niet veel over obv jouw wensen. :upside_down_face:

BTW, een collega van me heeft een Panerai op staal, had ik hiervoor niet eerder gezien, maar onwijs gaaf!

1 like

De PAM351 is ook een beauty met de bruine sandwich en goudkleurige wijzers, of de PAM510 (tot 2015 in sandwich, daarna in ‘paint’) Verder zijn de andere Panerai’s met additionele functies, zoals een loupe, power reserve, GMT en andere zaken die de wijzerplaat overbelasten.

1 like

Dank je!

Wat is de reden, te hoog?

En eens vwb de dial, die moet zo rustig mogelijk zijn!

Smaak, ik vind ‘m in een 44mm uitvoering wat ‘gedrongen’ ogen. In een 47mm daarentegen vind ik ‘m fantastisch, bv. de 372 (handwinder overigens)! Maar tja, wie heeft nu zulke grote onderarmen? :muscle:t2:

1 like

Niet doen. Welke automaat is er nu mooier dan de 111 of 112. Dat zijn toch de mooiste imho en hebben het meeste dna…

1 like

Handwinder houden.

1 like

Ik begrijp dat een echte Pam een handwinder is?!

Ik ben geen Panerai kenner, maar de 111 is volgens mij 1 vd oerpannies

2 likes