Advies gevraagd: wie is er thuis in vintage Tudor ?

Ik heb een hele mooie gezien maar heb er de ballen verstand van. En erg veel vintage Tudors zijn er niet te vinden.

Het is een Tudor Prince Oysterdate met een zgn. honeycomb-dial (schijnt redelijk zeldzaam te zijn)
Mid jaren '80
Loopt mooi op tijd.

Maar wat moet zoiets nog opbrengen?
Waar moet ik op letten bij dit type horloge?
Welk uurwerk zit hier in?

Alle info is welkom :+1:

Staat eigenlijk in verkeerde sectie😄
Level 3 zijn en niet weten hoe te verplaatsen😅

Doen alsof je de titel wil veranderen (potlood) en dan andere categorie kiezen.

Heb 'm verplaatst voor je. Vind de vintage tudors prachtig, maar absoluut geen kenner. Volg het wel graag :blush:

1 like

@Sagehomme: Thanks!:+1:

Ziet er ok uit.
Uurwerk betreft vermoedelijk een ETA-2824. Misschien handig om te weten of de band origineel is of een aftermarket.

Over prijzen praten we niet meer in het openbaar, straks denkt men dat je handelaar bent als je het voordelig kunt aanschaffen ivm echte marktwaarde.

1 like

Haha!:sweat_smile:
Nee geen handelaar.
Vraagprijs is nogal stevig en wil dan toch echt iets meer info😉

Volgens mij zijn dit soort linnen dials juist lager geprijsd dan andere soort dials. Althans bij de Rolex datejust is zo’n dial minder begeerlijk, dus het zou me niet verbazen als dit bij Tudor ook zo is.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Hij dacht zelf 36mm maar ik krijg vanavond meer info :wink:

Mid jaren 80 waren Oyster kasten gewoon nog 36mm. Waarde weet ik niets van.

Dit is de 34mm denk ik. Prijzen tussen de 250/750 euro afhankelijk van staat en compleetheid.

Ik heb twee vintage tudors (beide 34mm). Eentje lijkt uit dezelfde periode als de jouwe te komen (jaren 70). Ik heb er 650 voor betaald (handwinder). Hoewel ik hier lagere bedragen zie als aanbevolen prijs, zijn ze in waarde de laatste jaren erg gestegen (kijk maar naar de verschillende horlogefora). Als iemand er een voor 250-500 te koop ziet, vertel het me…

Ik weet onvoldoende over de echtheid van die van jou. De kast ziet er zo op het oog goed uit, maar vind de tekst self-winding afwijken c.q. slordig overkomen t.o.v. Rotor.