Hoi, ik ben voor een familielid dat gaat trouwen op zoek naar een zakhorloge.
De wensen;
- Goudkleurig
- liever geen cijfers op de plaat
- incl. deksel
Budget is max €300,-
Is dit haalbaar en wie kan mij in de juiste richting wijzen?
Hoi, ik ben voor een familielid dat gaat trouwen op zoek naar een zakhorloge.
De wensen;
Is dit haalbaar en wie kan mij in de juiste richting wijzen?
Hier echter wel cijfers op de plaat.
Ik zou als ik jou was naar een dik vergulde Waltham of Hamilton kijken… die zijn uiteraard goudkleurig. De meeste Zwitserse xakhorloges zijn enkel in het echt goud of zilver geleverd. Een echt gouden is vaak duurder aangezien er snel een gram of 10 aan goud aan zit.
Als een zilveren ook mag; heb nog wel een zilveren Omega xakhorloges met vergulde bezel voor €150
TS is TL-1 en mag nog niets te koop vragen. Het topic mag dan ook niet naar deze categorie verplaatst worden. Ik zal hem een PB sturen. Voor nu is het topic gevlagd.
HIer kun je zoeken:
Het idee dat anderen je account gaan aanklikken om te controleren of je wel een vraag mag stellen in deze categorie…
TL-3: Meer rechten maar ook meer plichten.
Hij stelt nergens de vraag om hier een horloge te kopen. Hij vraagt een tip om een horloge te vinden, en in welke richting hij het kan zoeken. online, in een winkel of desnoods per postduif.
Dat hoort dus in het algemene horlogetopic.
Sowieso lekker behulpzaam dit, je gaat trouwen en zoekt een leuk horloge, wordt je op horlogeforum gelijk met regeltjes om de oren geveegd.
Topic stond in het lichtblauw… Laten we maar afwachten wat de mods zeggen. Ze kunnen 'm altijd weer terug zetten naar Algemeen als ik fout zit.
Wellicht een foutje met plaatsen, dat komt vaker voor heb ik het idee. Omdat mensen denken, goh ik zoek een horloge, in welke categorie hoort dat dan thuis?
Ik snap je redenatie maar zolang zulke dingen vriendelijk en onschuldig zijn zou ikzelf liever kiezen voor wat meer empathie en ze in de juiste richting helpen.
Niet te dramatisch hee… een familielid gaat trouwen. Verders, mocht ts dit ooit nog lezen, cata, ebay en vinted staan er vol mee. Er staan er ook nog in het blauw…
Terug gezet naar Algemeen en topic titel aangepast.
Hij mag niet verkopen… Maar wel gewoon in lichtblauw vragen, anders had ie dat ook niet kunnen doen… Vlaggen kan natuurlijk wel om een zilveren Omega aan te bieden voor € 150,-, maar dat is ook zo lullig voor TS.
Wellicht dat @koen iets voor je kan betekenen?
Maar goud en € 300,- zal lastig worden. Verguld gaat dan ook de enige optie zijn denk ik, wil het ook nog een beetje mooi eruit zien.
Elgin vind ik wel mooie exemplaren hebben
Vragen mag inderdaad zeker maar niet in het lichtblauw, kan ook niet volgens mij maar een TL-3 heeft 'm naar het lichtblauw verplaatst, mag niet maar kan wel.
De vlag is reeds opgeheven en de topic titel aangepast zodat het topic in Algemeen kan blijven.
De vraag is zelfs of je dat gaat halen voor 300 euro. Maar goudkleurig metaal kan natuurlijk ook, zeker als het maar voor 1 gelegenheid is.
Budget ietsje oprekken :
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t83455313.html
Of net binnen budget maar dan zonder voordeksel:
Met die eis “zonder cijfers” houd je sowieso niet heel veel aanbod over. Streepjes in plaats van wijzers is iets wat pas na de echte zakhorlogetijd bedacht is. En nieuwe zakhorloges zijn vaak toch een beetje “look-a-likes” van de vintage originelen en hebben dus ook bijna allemaal cijfers op de wijzerplaat
Thanks, dat is inderdaad iets om rekening mee te houden.
Voor rond de 80 euro (102 Euro na import) scoor je een zakhorloge uit Japan.
Of je echt wilt trouwen met hetzij één of ander oud budgetbarrel, hetzij een klomp vergulde ellende in je vestzak, dat laat zich raden.
Hij hoort op z’n eigen trouwerij helemaal niet met een horloge rond te lopen. En aangezien je voor dit budget alleen skere noviteiten krijgt, gaat dat horloge na eemaal gebruikt te zijn in een kast of kliko eindigen.
Dit verzoek is dus eigenlijk een verstoot tegen de etiquette, de goede smaak, en zowaar het milieu. Ik zou de tweede optie pakken: Overtuig hem er van dit gewoon niet te doen.
Mocht de goede man nou echt een zakhorloge-fantast zijn die serieus zo’n ding wil hebben als aandenken aan z’n bruiloft, mag ik dan de Citizen NC2990-94A voorstellen? Uitgebracht ter ere van de honderste verjaardag van Citizen horloges, en daadwerkelijk met een knappe reliëf wijzerplaat en een mooi uurwerk:
9000 ballen en gelimiteerd. Wordt vanaf eind dit jaar geleverd. Budget wel een klein tandje verhoogd.
Lmftfy als we het toch over etiquette hebben .
Als het ook een zilverkleurig horloge mag zijn, dan hebben ze bij The English Hatter (Amsterdam, o.a. Heiligeweg, Nieuwe Hoogstraat & Beethovenstraat, Haarlem Zijlstraat, Laren, Naarderstraat) vier modellen voor 70,-