Ik zit met het volgende: ik heb een horloge met metalen band die ik voornamelijk onder mijn kostuum draag. Nou begint het buiten langzaam mooi weer te worden en trek ik de t-shirts uit de kast. Ik vraag mij alleen af of m’n horloge echt past bij een t-shirt met korte mouwen.
Thanks voor de reacties! Vorige zomer had ik dit horloge nog niet dus droeg ik meestal geen horloge. Het draagcomfort zal inderdaad wat beter zijn bij hoge temperaturen ivm zweten en zwellen. Ik heb alleen het gevoel dat de band lomp gaat ogen bij korte mouwen en dat een leren band net wat sportiever is.
Met het merk Armani zou ik persoonlijk meer moeite hebben dan met een stalen band . Maar ik moet zeggen dat ik in de zomer rubber het fijnst vind. En misschien in de winter ook wel. Leer gaat inderdaad stinken in combinatie met hitte/zweet.
Het wordt langzamerhand korte mouwen weer
Ieder jaar weer een beetje wennen omdat je horloge dan meer
’aanwezig’ is.
Ik vind dat als horloge fan helemaal goed!
Zo’n stalen band is prima bij een T of polo.
Geen probleem mijn inziens, maar eigelijk onnodige vraag. Dat maak je toch lekker zelf uit. Mss in de zomer schakeltje erbij zodat hij wat losser draagt, komt wat informeler over.
Voor mij in de zomer sowieso geen leren banden, van al dat zweet gaan die echt stinken. Liefst een stalen band, of als het wat informeler kan zoals bijvoorbeeld met een t-shirt, een nato band.
In principe staat staal beter onder een t-shirt dan onder een pak.
Verder zit leer ook niet echt prettig bij warme temperaturen en wordt het snel vies ook, dit probleem heb je niet met staal (en als het vies is maak je het zo weer schoon).
Verder geeft(buiten een enkeling plus het groepje hier op het forum) werkelijk niemand iets om horloges, dus hier hoef je het echt niet voor te laten als jij het mooi vindt.
Ha…bij mij is het zo’n beetje het hele jaar door korte-mouwen weer
OT : gewoon doen wat je fijn vindt…niet storen aan wat anderen vinden of denken. Ps Armani? Neus ook eens een beetje op HF dan vind je vast wel mooiere klokjes…altijd leuk een beetje rondshoppen n’est pas?
Achja, het is tegenwoordig al heel wat dat iemand een horloge draagt. Zelf ben ik ook via mode merken me meer gaan interesseren in horlogemerken met wat meer geschiedenis.
Vind het zelf ook één van de oorzaken van terugvallende verkopen van Zwitserse merken dat ze weinig doen om aan te spreken op een grotere (en jongere) groep dichtbij huis. Dit terwijl een “goed” horloge goedkoper kan zijn dan een modemerk.