Advies gevraagd

Ik ben geïnteresseerd in het volgende horloge, maar vind de prijs wat hoog. Kan iemand hier wat van zeggen? Is 'ie het waard?

http://cgi.ebay.com/VINTAGE-SEIKO-DIVER-6306-700-AUTOMATIC-WATCH-1977-/160470723665?pt=Wristwatches&hash=item255cccec51

Volgens mij is deze prijs veel te hoog, er moet toch nogal wat aan gebeuren. Nu ben ik niet helemaal representatief omdat ik in horloges handel, maar als consument zou ik er niet meer als 150,00 euro voor geven.

Ik ben geen Seiko deskundige, maar de prijs kijkt me ook hoog. Kijk vooral rond op de diverse (internationale) fora, want daar komt ook nogal eens iets moois voorbij, dan weet je zeker wat je koopt.

Je hebt toch niet zo lang geleden een zelfde gekocht, ook voor ongeveer dat bedrag?

Ja, klopt, maar die was iets goedkoper.

Ik heb de smaak te pakken :slight_smile:

Het liefst wil ik er 1 uit 1976, maar kom tot nog toe niets tegen…

Leuk hoe “verzamelen” en “waarde” volledig subjectief zijn…

Ik zou werkelijk nog geen €25,- voor dat horloge geven. Voor mij is het een oud, versleten, massaproduct… Een oude Seiko, meer niet…

Maar als je dan in de “scene” bent ingewijdt, blijkt het dus best waardevol te zijn…
Ik vindt het wel bijzonder leuk dat er omtrend de oude Seiko’s vergelijkbare situaties zich afspelen als bij Rolex. “dit wijzertje was tot 1970, deze lumen hoort niet bij die bezel” etc.
“Ïs deze echt ?” vragen op internationale forums… (voor een horloge dat toentertijd misschien 50 piek heeft gekost…)

Leuk om te volgen, maar niet mijn ding :slight_smile:

Bas

De prijs is aan de pittige kant, maar je kan een prijsvoorstel doen.

Effe snel op de foto’s kijkend ziet het er allemaal netjes en origineel uit en dan is een 6306-7000 dit bedrag of iets minder wel waard.

Dit is geen horloge voor handelaren maar voor liefhebbers die de historie ervan kennen.

Een 6309 of 6306 uit 1976…volgens mij bestaan ze niet. Voor zover ik weet zijn de eersten van 1e helft 1977.

Op het seiko forum staat een “how to buy a 6309” leuk leesvoer !!

Er zijn ook handelaren die niet zo dom zijn…

Van de 6306 zijn er gewoon relatief weinig. Leuk altijd de vergelijking met Rolex etc. De 6306 en 6309 zijn behoorlijk ‘cult’ aan het worden. Mij boeit waarde geen hol, ik kijk naar wat me raakt. Heb een Submariner gehad en het was een super horloge, maar de 6306 en 6309 van Seiko raken me gewoon meer. Ik heb al een leuk aantal 6309’s gekocht van de eerste eigenaar en zonder ooit een service te hebben gehad ,liepen ze zonder uitzondering perfect en was het uuwerk brandschoon. En vaak zijn ze ook nog eens heel veel gedragen. Dus het prijsverschil heeft niks met kwaliteit te maken, Rolex bijvoorbeeld spreekt gewoon meer mensen aan. Dat dit nog maar lang zo mag blijven :slight_smile: Puur naar de waarde gekeken, zijn er overigens vintage Seiko modellen die niet meer onder doen voor een gemiddelde Submariner.