Advies gevraagd

Al 'n tijd ben ik op zoek naar een forse / dikke klok .Bij www.ruttenwatches.nl hebben ze 'n horloge die ik wel leuk vind. Het betreft 'n Apucto ( Russisch voor Aristo ).

Is er iemand die bekend is met bovengenoemde merk en hoe zit het met prijs / kwaliteit verhouding…met andere woorden kan ik überhaupt iets moois verwachten voor 225 euri ?

Alle reactie’s zijn welkom!!!

Daar komt ie :
Aristo heeft om de Russische concurrentie het hoofd te kunnen bieden een nieuwe basic versie van de Kampfschwimmer uitgebracht. Dit horloge is in de basis samen met Rutten Watches ontworpen (de versie met ETA 2824-2 uurwerk) en wordt nu geleverd met een Russisch handopwinduurwerk. Het ontwerp is gelijk aan dat van de Panerai Radiomir en meet ook zo’n 46mm in doorsnede!! Het gebruikte uurwerk is het zeer robuuste Molnija 3603, dat prachtig te zien is door de achterzijde van het horloge. Uiteraard de vertrouwde Aristo degelijkheid en kwaliteit, maar slechts voor 225 euro.

Vervolgens hebben ze ook 'n model van ARISTO (399 EURO):

In opdracht en naar ontwerp van Rutten Watches heeft Aristo op het Kampfschwimmer horloge een Radiomir achtige variant gemaakt. Dit horloge meet 46 mm. in doorsnede, heeft aan de voor en achterzijde saffierglas en uiteraard een Zwitsers ETA 2824-2 automatisch uurwerk. Het horloge is 50 meter waterdicht. Keuze uit twee luxe, dikke lederen banden in de kleur bruin of zwart. Tevens op bestelling zijn extra lange lederen banden leverbaar.
De Radiomir versie kan ik u aanbieden voor de speciale prijs van: 399 euro.

ruttenwatches heeft op zijn site ook onder poljot handopwinders staan, daar zitten goede uurwerken in van poljot, en de prijzen liggen ook onder de 200 euro, ik zou daar zelf iets uit zoeken,…
maar als je een van bovenstaande wilt, het zijn best goede horloges,…ik zou zelf alleen geen 400 euro uitgeven, voor een soort van panerai imitatie,…
Maar als je dat wel wil, heb je een mooi horloge met een 2824-2 ETA, en dat is een echt goed uurwerk, voor een aardige prijs.

Getoonde modellen worden ook door Junkers gemaakt. Oorspronkelijk zou dit model door Poljot zelf worden gemaakt.

Arjay

Ik weet wel dat Rutten redelijk aan de prijs is met zijn horloges. Misschien toch nog even verder zoeken en prijstechnisch wat onderzoek doen.

Het blijft een “replica” van een panerai mocht je er voor kiezen dan zou ik wel voor de ETA gaan. Maar voor dat geld zijn er veel mooiere alternatieven. Kijk is naar het Nederlandse merk Kiber…

Beste Wilkins,

Zou het het risico niet lopen; dadelijk denkt men nog dat je met een Panerai-imitatie loopt. Kun je denk beter een U-boat nemen.
Er zijn zoals gezegd nog veel meer mooie alternatieven. Laten we dit kopieergedrag vooral niet honoreren/subsidieren.

Groet,

Zeno Pilot Carré ?

Achja, van Zeno is het toch onderhand ook wel bekend dat ze wat namaken.

Maar dan wel met stijl en kwaliteit, dit kun je niet zeggen van alle merken!!

Nou , om eerlijk te zijn Zeno ziet het wel goed uit .