Ik heb een vraag maar omdat ik nieuw ben zal ik me eerst een klein beetje voorstellen. Ik kwam jullie tegen tijdens het googelen. Ik was namelijk op zoek naar een nieuw horloge. Ik ben namelijk al een paar jaar zonder horloge. Daarvoor heb ik het voornamelijk gedaan met horloges die ik kreeg. Deze gingen wel enkele jaren mee maar waren niet echt top. Daarvoor weer enkele horloges gehad die ik wel zelf kocht maar die kapot gingen of die ik kwijt raakte… pech dus. Nu vind ik het tijd voor een echt mooi horloge… vooral omdat ik binnenkort de memorabele leeftijd krijg van 40.
Als het goed is staan hieronder een paar afbeeldingen van de horloges die ik mooi vind. De ene is een Tissot die ik al langer op het oog had. Maar omdat ik niet zo snel kan beslissen ben ik verder gaan kijken. Toen kwam ik de edox tegen. Nu weet ik niet meer wat ik moet kiezen. Welke is het beste… zijn er meer horloges die er ongeveer zo uitzien en aan het budget voldoen die evengoed of zelfs beter zijn. (de edox kost ongeveer 1150 euro en dat is wel het max dat ik wil uitgeven)
Graag dus jullie advies. Beide zijn een chronograaf toch. Dat vind ik mooi en hij moet ook een rubber band hebben.Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie…
Welkom, en kijk even rond op het forum, je komt er heel veel horloges tegen.
En voor pakweg 1150 kun je iets heel moois kopen.
Maar haast je niet, je kunt het maar 1 keer uitgeven.
Het is ook wel goed om na te denken of je jouw budget perse wil besteden aan een nieuw horloge of dat je ook in de markt bent voor een tweedehands. In het laatste geval is de keuze nl. nog vele malen groter. Voor dat bedrag koop je bijv. een hele mooie en goede gebruikte Omega, Tag Heuer, Breitling, Longines of Fortis.
Welkom en kijk inderdaad eens goed rond. Er zijn al meerdere topics geweest voor dit soort bedragen.
Tweedehands is ook een goede optie, kijk eens op het verkoop gedeelte. Daar vind je ook veel moois.
Zeker nu je na jaren weer iets wilt kopen, kijk goed rond en oefen geduld uit, er komt vanzelf iets moois langs.
zo te zien vind je een beetje sportief klokje wel leuk. en die subdials hebben zo te zien ook de voorkeur.
maar wat vind je verder zoal belangrijk in een horloge? moet het quartz zijn, een rubberen band hebben, datumaanduiding; of mag het ook wat anders zijn. Een leren bandje of een andere look.
Of moet het juist zoveel mogelijk in deze hoek blijven?
In dat geval denk ik o.a. aan deze: (wacht, ik ga ff op de laptop verder, makkelijker met plaatjes zoeken enzo)
zo te zien vind je een beetje sportief klokje wel
leuk. en die subdials hebben zo te zien ook de
voorkeur.
maar wat vind je verder zoal belangrijk in een
horloge? moet het quartz zijn, een rubberen band
hebben, datumaanduiding; of mag het ook wat anders
zijn. Een leren bandje of een andere look.
Of moet het juist zoveel mogelijk in deze hoek
blijven?
In dat geval denk ik o.a. aan deze: (wacht, ik ga
ff op de laptop verder, makkelijker met plaatjes
zoeken enzo)
Wat een details heeft die X-Mach, de secondewijzer in de vorm van een kompasnaald, de zijkanten dan…
Wel ietsjes over je budget, maar krijg je wel een mooie automaatjes voor.
Invicta
En zo zijn er nog een hoop meer merken en modellen in je klasse.
Moet het een Zwitser zijn? Aangezien er ook zwarte elementen op je voorbeelden staan, mag het ook een zwarte kast zijn? Mag de datum er schuin op staan. Etc etc. Hoe meer details je kunt beschrijven van je droomklok, hoe beter ik denk dat we je kunnen helpen.
Tweedehands horloges heb ik nog nooit aan gedacht, maar dat is blijkbaar gebuikelijk onder horlogeliefhebbers. IK zal zeker het verkoopgedeelte nog eens bekijken.
Vooral Marnix.moed bedankt voor je reactie. Vooral de eerste drie voorbeelden die je gaf vond ik erg mooi. Nu moet ik nog even uitzoeken wat precies het type is en wat ze kosten maar daar kom ik denk ik wel achter.
Een verdere specificatie van wat ik mooi vind.
-De datumaanduiding mag inderdaad schuin staan.(datum alleen maar mag ook met dagaanduiding)
-Zwitsers vind ik leuk (vanwege de naam die deze horloges hebben…)maar hoeft niet persé.
-Ik denk dat ik een stalen kast inderdaad mooier vind (dus niet zwart)
-Een rubberband heeft sterk de voorkeur.
Als je de “Hamiltons” leuk vindt, goede prijs/kwaliteit verhouding en bij Schaap en Citroen nog voordeliger: nu 40% korting (winkel Groningen)
Zit je gewoon “een klasse duurder” voor minder geld.
Vooral Marnix.moed bedankt voor je reactie. Vooral
de eerste drie voorbeelden die je gaf vond ik erg
mooi. Nu moet ik nog even uitzoeken wat precies
het type is en wat ze kosten maar daar kom ik denk
ik wel achter.
Een verdere specificatie van wat ik mooi vind.
-De datumaanduiding mag inderdaad schuin
staan.(datum alleen maar mag ook met
dagaanduiding)
-Zwitsers vind ik leuk (vanwege de naam die deze
horloges hebben…)maar hoeft niet persé.
-Ik denk dat ik een stalen kast inderdaad mooier
vind (dus niet zwart)
-Een rubberband heeft sterk de voorkeur.
Ik hoop op nog meer reacties.
Graag gedaan. Als je op 't plaatje op de rechtermuisknop drukt en dan op eigenschappen/properties klikt, dan zie je van welke site/shop ik de plaatjes heb geleend. In die link staat vaak ook de naam van 't klokje al bij.
Natuurlijk een mooi horloge (die ook nog eens geheel aan jouw wensen voldoet en binnen je budget valt), maar na het passeren van tal van automatische horloges, veelal Breitling staat deze quartz toch altijd op een tweede plaats wanneer ik ook de keuze heb voor een automaat.
Tegenwoordig zou ik nooit meer een quartz aanschaffen omdat na verloop van tijd de meeste liefhebbers de waarde van een automaat gaan inzien, zo ik dus ook.
Nog even een tip, kijk eens naar een “Tag Heuer Aquaracer 500”. Deze staat momenteel hoog op m’n lijst en vind ik echt top! Leverbaar op rubber, met chronograaf en in zowel quartz als automaat.
Zoals een hoop horlogeliefhebbers, moet ik ook toegeven dat mijn persoonlijke voorkeur een mechanisch klokje is.
Maar aangezien je quartz klokjes liet zien, dacht ik ook aan quartz.
Gaat hier ook je voorkeur naar uit? Of overweeg je ook mechanische chronograven? Als je wat meer over de voor- en nadelen tussen beide wilt weten, dan helpen we je hier ook graag mee.
Na een drukke periode weer terug op het forum. Ik heb nog wat rond gekeken bij een juwelier die toevallig Tissot had… Ik vroeg of hij iets voor mij had (budget 1000 euro). We raakten aan de praat en hij nam echt de tijd voor me.
Eigenlijk zei hij ook twee goede quartz horloges kon kopen voor dat geld…
Maar hij zei dat je best goed een mechanisch horloge kan kopen voor die prijs.Het blijkt dat Tissot in de T-sport serie een mechanisch horloge heeft voor ongeveer 1090 euro. Heeft iemand daar ervaring mee? Zijn er alternatieven? Het mooist vind ik dus toch wel een mechanische chronograaf. Ik hoor graag van jullie.