Wat heb jij vanmorgen bij je ontbijtje gedronken? Limoncello?
Ik denk dat je die nieuwe sportmodelletjes bedoelt, met die dressy stalen bracelets. Dat zijn geen echte duikers natuurlijk, nog even los van dat ze volgens mij boven de 3k zijn.
Wat heb jij vanmorgen bij je ontbijtje gedronken? Limoncello?
Ik denk dat je die nieuwe sportmodelletjes bedoelt, met die dressy stalen bracelets. Dat zijn geen echte duikers natuurlijk, nog even los van dat ze volgens mij boven de 3k zijn.
Een duikhorloge is meer dan alleen waterdichtheid, opa. Een Porsche Panamera met vierwielaandrijving is ook niet meteen een terreinwagen.
neem dan de Aquis. Dikke vette degelijke duiker. Op staal, top afwerking, goed uurwerk, klaar.
Nee dat is waar idd
Tweedehands dus. Want geen Rolex budget.
Maar mag ik vragen waarom waardevast een ding moet zijn? Ik begrijp dit niet. Als je een horloge wilt hebben, neem ik aan dat je iets koopt wat bij je past, wat je graag wilt dragen en wat je dus niet snel verkoopt.
De flipperitus begrijp ik niet. Als je zo van de wisselende contacten bent waardeer je toch niet wat je om de pols hebt, en kun je in mijn beleving net zo goed een non-descript quartzje kopen en het verder laten schieten.
Ik formuleer het nogal categorisch, maar je begrijpt ongetwijfeld waar ik heen wil.
Wat is je stijl? Ben je van de geklede horloges, of juist meer sportief? Of heb je een ding voor militaire horloges zoals Fliegers of Field watches?
Flieger - Stowa
GMT - Glycine Airman DC4 Purist.
Dress horloge - Hamilton of Seiko SARX
Duiker - Seiko. Een Tuna Quartz (SBBN033) voor lompe sportievelingen, een MM200 voor iets nettere mensen. Of een Squale danwel een tweedehands Halios Seaforth.
Field watch - Smiths PRS29 of Hamilton Khaki
Een dressy sporthorloge kan ook, denk dan aan de Sinn 556l.
Mag het een puur dresshorloge uit de Bauhaus stijl zijn, pak dan een Junghans Max Bill of een Meister in de aanbieding.
Kom even terug als je 3K hebt gespaard, 1000 euro is écht geen doen!
Moet je ze wel mooi vinden, kwaliteit zal zeker meer dan ok zijn maar ik heb nog geen Oris gezien die ik graag zou willen hebben.
Mijn pa heeft er diverse en de man begint aardig op leeftijd te raken, dat gaat nog wat worden
die is inderdaad helemaal top. Heb laatst de 37mm voor mijn dochter gekocht. Echt helemaal fraai.
Grappig, want ik zie tussen 700-1200 Euro veel meer geinige horloges dan tussen de 2000 en 3250 als ik met wat filters op Chrono kijk.
Wat je daar zegt zou een teken kunnen zijn dat we niet dezelfde smaak hebben. Maar ja, mensen die van een TAG Link houden moeten er ook zijn. Horloge zelf niet eens lelijk he, maar man man man man man, wat een band.
Ik koop ze niet om winst te maken maar als ik een keer upgraden wil is het wel fijn dat ze nog wat waarde houden. Ik Snap dat als je ze een tijd gedragen hebt dat ze minder waard worden. Ik zie ook sommige modellen voorbij komen die je bijna weg moet geven. Zonde.
Waarom Hamilton zo afschrijft, bijvoorbeeld, snap ik niet. Die gasten maken echt retecoole horloges met gedegen uurwerkjes en een leuke power reserve.
Ik heb een Hamilton verkocht ooit, omdat ik me verkeken had in de grootte. Daar is een Stowa voor in de plaats gekomen waar ik veel blijer mee ben, maar man, dat heeft me geld gekost.
Gelukkig zullen ze m’n Navy Pioneer KS uit m’n kouwe dooie vingers moeten wrikken, dus daar ga ik niks van afschrijving merken.
Ik begrijp het ergens wel, maar ik probeer alleen te zeggen dat wat bij je past leidend zou moeten zijn, niet de afschrijving.
Anders doorsparen voor een Rolex
Ik vind dat middensegment en daarmee deze prijs categorie niet zo de moeite moet ik je bekennen; hoewel mijn reactie eigenlijk als grapje was bedoeld.
Met een wat hoger budget scoor je naar mijn mening een mooier en beter horloge met naar verhouding betere specs (cq. Merkbeleving )
Hahahaha… OK, dan hebben we ook een andere beleving van de betekenis van het woord specificaties. Neem nu die peperdure PAM met z’n 30m WR. Merkbeleving schmerkbeleving, ik wil gewoon bomb-proof shit voor een redelijke prijs.
Maar goed. Ik ben dan ook een barbaar en een boerenpummel.
Heren bedankt met deze info ga ik op zoek.
Wanneer ik iets gevonden heb laat ik het weten.
Gr Simon