Advies gevraagd

Ik zag hem ook :joy:

NUtteLozeLuieInfanterist
CommentaarEnDergelijkeOverbodig

Maarre voor jouw budget? Deze:

5 likes

Oris draagt echt heel groot, let daar wel op. Kijkend naar je wensen denk ik dat je bij Sinn en Longines echt iets moois kunt vinden. Is qua afwerking en ook qua merkbeleving toch een niveau hoger dan Certina. Staal/goud gaat lastig worden in deze prijsklasse denk ik.

Ik heb zelf de Longines Legend Diver, wat een supermooi horloge is maar denk ik niet aan sluit bij wat je zoekt. Longines heeft de laatste tijd veel nieuwe modellen uit gebracht, en is redelijk makkelijk te verkrijgen en proberen/passen. Sinn is alleen online maar kun je kosteloos weer terug sturen. Die Sinn 104 van hierboven is echt mooi. Daarnaast vind ik zelf de Sinn 158 heeeeeeel cool.

Gewoon eens rustig de websites gaan bekijken zou ik zeggen! Oh en neem de adviesprijzen met een flinke korrel zout, kan 20% vanaf!

1 like

Welke Tudor is dat?

Black Bay 36 of 41

Black bay 36 mm

2 likes

Is Stowa niets voor je? Ruime range aan horloges, waaronder sporthorloges.

Wereldberoemd in wielergek Vlaanderen.Rodania?Klein risico ;productie onlangs gestopt maar plannen heropstart .Worden zwaar afgeprijsd aangeboden bij juweliers en popups (oa gezien in Brugge aan 't Zand).
Heb je voor een zachte prijs een Swiss made bicolor uurwerk .

Citizen Chronomaster, stop de tijd.

1 like

In die prijs klasse idd heel veel te krijgen. In het blauwe gedeelte hier op t forum al genoeg leuk spul van allerlij merken

Breitling Colt of Superocean lukt ook wel

Mooie gebruikte Seamaster

Voor 2,5k heb je zoveel keus
 een paar ideeën zou ons helpen!!

Dankjewel voor de reacties allemaal!
Wordt tijd om eens te gaan passen

@LUWE ik heb horloges beschreven welke ik mooi vind

De Sinn 556 natuurlijk!

1 like

Welkom!

Als het om een eerste “echte” horloge gaat zou ik het misschien, zeker met silver and gold, wat goedkoper houden. Mocht je een collectie op willen bouwen, zoals vele hier op het forum kun je dan gaande weg iets duurders kopen wanneer je een duidelijke smaak of visie hebt.

Ikzelf vond niet-ronde uur markeringen op een duiker bijvoorbeerld verschrikkelijk terwijl ik het nu kan waarderen. Ik zou ook gaan voor de Certina DS action diver in staal en goud en wellicht later iets hoger gaan zitten of uitbreiden met andere stukken.

Veel plezier op het forum mocht je blijven plakken!

Heb je ervaring met mechanische horloges?

Automatisch of opwindbare horloges lopen niet zo juist als een quartz, hebben een duurder onderhoud nodig en zijn over het algemeen gevoeliger voor schokken en trillingen. Bij een onderhoud ben je het meestal weken kwijt.

Het is maar dat je het weet.

Dit zijn dingen die men in de winkel niet altijd zeggen.

Allemaal heel erg bedankt voor het delen van jullie kennis! Ik ben een stuk wijzer geworden en ga de horloges eens goed naast elkaar zetten om vervolgens een beslissing te kunnen maken waar ik voor wil gaan.

Zal niet makkelijk zijn om m’n eerste horloge uit te zoeken ben ik bang haha

2 likes

Ook van die Sinn 104? Kan mij wel bekoren.

M’n eerste horloge. Waarom neem je niet een budget van €500 t/m €1200 aan bijvoorbeeld? Schitterende mogelijkheden in deze prijsklasse.

@StefanW1 ik kijk zeker ook in die prijsklasse die jij aangeeft. Budget is aangegeven omdat dat ik niet meer dan dat wil uitgeven.

1 like

Ik denk dat ik weet wat je zoekt
 :stuck_out_tongue_winking_eye::blue_heart:

3 likes

Hahaha ik denk dat je gelijk hebt :rofl:

1 like