Ik ben sinds enige tijd op zoek naar een nieuw horloge. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Vandaar zou ik graag aan jullie vragen wat jullie ervaring is met betrekking tot de beste prijs/kwaliteit verhouding. Het budget betreft 2000 a 2500.-
Ik stel het zeer op prijs om jullie ervaring hierover te horen. Alvast bedankt.
In die prijscategorie genoeg te vinden, Tudor, Longines, Tag Heuer, Sinn, Nomos en zo zijn er nog genoeg anderen. Als je meer kunt vertellen over wat je zoekt, dan kan men je hier beter helpen!
Want wij kunnen een algemene beschouwing lanceren over de hele horlogemarkt, maar het zal je geen reet helpen.
Wat voor leven heb je? Zoek je een horloge wat tegen een stootje en een spatje kan, dus een sporthorloge, zoek je iets wat er expliciet sportief uitziet of juist iets om bij pakken aan te hebben, of een all-rounder? Of wil je dingen kunnen timen?
Echt slechte horloges vindt je in die prijscategorie niet. Maar in plaats van de geijkte Zwitsers van luxe-conglomeraten die @Sanderrr noemt zijn er plenty onafhankelijken:
Sinn
Nomos
Mühle Glashütte
Pellikaan
Archimede
Oris
Er is zo veel mogelijk dat ik geen tips ga geen zonder een richting te hebben.
Zoals hierboven door mede forumleden gezegd, help ons jou helpen wat is jouw smaak? Zoek je iets voor elke dag of speciale momenten, etc.
Wel kan ik je alvast zeggen dat als ‘de beste prijs kwaliteit’ je enige criterium is, dat je niet perse bij de mooiste horloge uitkomt. En in die prijsrange weet ik niet of je slechte prijs/kwaliteit tegenkomt. Ik ben in ieder geval tudor fan in die range.
Dankjewel voor de reacties. Ik zal proberen om zo volledig mogelijk antwoord te geven op de vragen.
Ik vind een diver model erg mooi. Denk hierbij aan de Tag Heuer aquaracing, Seiko Prospex, Tudor Pelagos en Black Bay. Combinatie van staal en goud spreekt mij erg aan.
Wat betreft mn leven, horloge wordt in vrije tijd/weekenden gedragen. Hoef dus niet te timen of iets dergelijks.
Ik had bijvoorbeeld ook op het forum gelezen dat Tag Heuer de prijs niet meer waard zou zijn, vandaar de vraag van kwaliteit/prijs verhouding.
Een mooie Longines HydroConquest misschien een idee? Dan houd je nog wat budget over, voor wanneer het horloge virus ongenadeloos toeslaat… Onvermijdbaar als je hier wat langer en vaker rondhangt.
Voor wat betreft een Tag Heuer Aquaracer, ik heb geen problemen met de mijne hoor. Niets mis mee in mijn ogen. Maar dat is ook maar een mening.
Dankjewel voor jullie meningen! Oris en Longines hydroconquest spreekt mij inderdaad ook heel erg aan. En de Certina zoals hierboven afgebeeld vind ik ook erg mooi.
Makkelijk vind ik het in ieder geval niet met al die keuze.
Tja, ik vind een Tag Aquaracer van 2000 nog logischer dan een IWC Petit Prince van 4000.
In geen van die gevallen gaat het om een slecht horloge, of een horloge wat niet mooi is, maar de ene prijszetting lijkt mij wereldvreemder dan de andere.
Tja, voor 800 Euro heb je de hier eerder genoemde Certina DS Action diver, 38mm groot, bicolor, leuk uurwerk, hatseflats.
Alles wat daar in prijs boven zit is luxe. Oftewel geneuzel in de marges. Toch vind ik dit wel heel erg mooi:
Da’s weliswaar brons/staal, maar het bicolor effect mag er zijn en ik vind vintage skindivers supertof.