Advies gevraagd

Eind vorige week heb ik een gebruikte Benarus Sea Snake geleverd gekregen. Betreft de 2012 versie die nog met ETA uurwerk is uitgerust. Tegenwoordig zit er een Miyota uurwerk in.

Horloge zit standaard op een stalen band. Alhoewel een stalen band de Sea Snake prima staat, vin ik em persoonlijk op leer mooier. Dus daarom dit weekend een leren band gemonteerd. Mijn lieftallige echtgenote is wat minder enthousiast, maar ik vind de nu gemonteerde leren band mooi op de Sea Snake. Wat vinden jullie, zie ook de foto van de Sea Snake op leer met daarnaast de standaard stalen band en de Benarus rubber band die ook in het pakket zat.

Toch denk ik ook nog over het volgende. De duikring van de Sea Snake heeft wat krasjes. Ik denk er over om deze te vervangen. Mogelijkerwijs door een blauwe versie. Een soort van Black Bay Blue revisited. De leren band zal met die combi niet zo mooi meer staan denk ik. Ik kan natuurlijk ook gewoon alles zo laten als het nu is. Wat denken jullie…

Ik hoor graag jullie deskundig commentaar.

Ik vind 't wat ver gezocht, het leer. Op een Panerai zou 't geweldig staan, maar jouw horloge is er niet na. Met krasjes op een bezel, zou ik wel kunnen leven.

Ik draag mijn duikers eigenlijk het liefste op leer en kan deze combi zeker waarderen. Een mooie dikke zwarte band zou ook geweldig staan.

Een blauwe bezel maakt het combineren met leer wel wat moeilijker…

Succes ermee!

Eric

Ik denk dat leer best kan op deze klok, maar ik zou dan voor een rustigere band kiezen. Die rubberen band ziet er ook wel goed uit, denk dat die mijn voorkeur zou hebben, aangezien die stalen band er op de foto nogal “gedragen” uitziet.

Lekker op leer dragen als je dat mooi vind. Ik combineer ook altijd naast de nato`s en stalen banden met leer. Ik vind het gewoon een fijn product.

De band die je nu erop hebt, vind ik dan niet zo mooi. Een wat donkerder bruin, of zwart, glad leer. Eventueel met crème stiksel.

Zoek eens op: shell cordovan

Leer kan prima, maar deze band niet. Neem iets effen. Cordovan is mooi maar duur, een Hirsch Liberty is een niet duur, maar kwalitatief prima alternatief.

Vind deze leren band er niet bij passen. Haalt het horloge echt naar beneden.

Leer op een duiker vind ik altijd brrrrr. Ik draag vrijwel uitsluitend duikers, omdat ik ze mooi vind en omdat ze niet zo kwetsbaar zijn. Maakt niet uit of ik de auto was, ga varen, een kind in bad doe of de tuin sproei. Ik hoef nooit na te denken of mijn horloge of band daar wel tegen kunnen. En dat vind ik echt heerlijk! Voor mij zou een lederen band een belangrijk deel van de functionaliteit van een duiker wegnemen. Zelf draag ik mijn duikers eigenlijk allemaal op nato of rubber. Vind ik mooi, comfortabel en praktisch. Ik vind het zonde dat een metalen band na verloop van tijd lelijk wordt. Met een rubber of nato band heb je voor weinig weer een nieuwe. En het is bovendien heel leuk om met natobanden lekker te wisselen.:slight_smile:
Lang verhaal kort: lekker die rubber band erom of een leuke nato, vind ik.

Als je het durft… zou ik hem op wit leer zetten,
en dan een band met bij de lugs breed en na een paar cm
een abrupte versmalling,
(de kast is m.i. optisch veel te klein voor de lugbreedte)

of anders wanneer je een blauwe bezel neemt
een platte textiel op leer of suede / vintage geschuurd
( lichtbruin ) of anders een slip thru band.

grtz en succes

Gerard.

Altijd doen wat je lieftallige echtgenote wenst :slight_smile:

Hendrik

ik sluit me bij EricPP aan… een zwarte lederen band staat eigenlijk op Alle horloges…

eerlijk gezegd vind ik deze leren band niet mooi, niet op een duiker… de zwarte rubberen band zou ook wel mooi staan… maar mooi staal is ook niet lelijk… ik heb in een ander topic een aantal duikers op sharkmesh gezien… ook niet gek… keuzes, keuzes, keuzes…

nog een suggestie… zet eem eens op een zwart/grijze Nato?..

Ik zou de bezel zo laten.

Verder een mooie gladde cognackleurige middenbruine of goudbruine band al dan niet van shell cordovan of kalfsleer met witte of cremewitte stiksels of ton-sur-ton stiksel.

Groeten.

Noel.

heb t al es vaker gezegd, maar omdat je om onze meningen vraagt: ik ben niet zo van leer op n duiker met bezel insert. vind t vaak niet mooi staan.
maar smaken verschillen. dus vooral doen wat je zelf mooi vindt.

betreft de bezel… moeilijk hoor. ik zie de krassen op mn smartphone niet goed. maar ik heb dr zelf n hekel aan. op krassen op t glas na, vind ik krassen op coatings (v bijv bezel inserts) maar niks. aan de andere kant, als t helemaal onder de krassen en vegen zit, dan is t al wat minder erg.

net als met je auto. de eerste/enige kras doet t meeste zeer…

Duiker op leer vind ik bijna nooit mooi, ook in dot geval het minste van de 3.

Maar vooral dragen wat je zelf het mooiste vindt.

Vind persoonlijk een NATO ook wel gaaf…