Advies gevraagd

Hallo horlogeliefhebbers,

Advies gevraagd:

Heb momenteel een horlogecollectie, waarvan een tweetal horloges (zie foto’s) geen draagtijd krijgen (nooit gedragen, wellicht een paar keer omgehad).

Ik vind ze ontzettend mooi, kijk er regelmatig naar, bewonder ze als ik de winder laat draaien, of opwind. Blijkbaar vind ik het zonde om ze toch om te doen, zuinigheid. Ik weet niet wat het is.

Regelmatig heb ik zoiets, moet ik ze iemand anders gunnen wwar ze wel draagtijd krijgen. En misschien 1 horloge kopen die ik wel om doe.
Wellicht dat jullie advies zal bijdragen tot een beslissing.

http://s132.photobucket.com/user/edbro_photo/media/IMG_0195.jpg.html]
[URL=http://s132.photobucket.com/user/edbro_photo/media/IMG_1975.jpg.html[/url]

Bedankt voor het meedenken.
Grt,
Ed

Horloges zijn gemaakt om te dragen imo.
Als ze er gewoon staan om naar te kijken vind ik het zonde.

Je hebt ook mooie wand en bureauklokken…(:smiley:

Niet dragen is flipperen wat mij betreft. Dit forum heeft daar een mooie verkoopafdeling voor. Tenzij je daar nog niet mag posten, dan kun je natuurlijk altijd een verkapt verkooptopic in het algemene deel plaatsen…

Zie het als een schilderij: koop je om naar te kijken en niet om te dragen…

Dus lekker er van genieten op de manier die jij voorstaat…

Groet
Herman

Wat een schoonheid zeg die Seamaster! Wauw.

Oef, prachtige foto v die omega!

Van mij hoeft n horloge niet perse weg als ie niet veel gedragen wordt. Soms koop ik n horloge met de bedoeling om m enkel voor bijzondere gelegenheden te dragen.
Zo heb ik n bescheiden (vul)pennen collectie, waarvan ik ook niet alles dagelijks gebruik. Integendeel, t meest schrijf ik met reclamepennen op mn werk :stuck_out_tongue:
En anderen hebben halen alleen met 25+ graden en zonnetje hun cabrio uit de stal. Die staat dan t merendeel vh jaar ook binnen.

Maar zoals je kunt zien, hebben anderen weer verschillende meningen hierover.
Ik zou goed nadenken hoe zonde je t zou vinden als je er alleen naar kijkt, tegenover hoe zonde j t zou vinden als je ze niet meer hebt. En hiermee samenhangend hoeveel plezier je er van hebt, tegenover hoeveel plezier je vh geld bij verkoop kunt hebben.

Wauw, wat een mooie Eberhard. Ik heb een zwak voor dat merk.

Ieder geniet op zijn eigen manier van zijn hobby. Doe waar je je het fijnst bij voelt zou ik zeggen.

Dank je wel Marnix.

Herken wat je schrijft.
Ik heb vorige week mijn Omega Planet Ocean verkocht, die ik afwisselend gedragen heb. Ik begin deze nu al te missen. Het is het zoals met een vrouw “Je gaat ze pas missen als ze er niet meer is”.

"Het is het zoals met een vrouw “Je gaat ze pas missen als ze er niet meer is”.
nou daar valt over te discuseren…maar goed on topic

Prachtige Omega trouwens, ik heb een high end horloge dat ik eigenlijk sporadisch draag, en dan vaak alleen nog maar binnenshuis. Tja, ik heb dusdanig veel moeten doen en laten om die grail te krijgen en toen heb ik hem nieuw aangeschaft en nu ben ik te bang om hem te dragen, bang voor krasjes etc.
Maar ja, dan maar verkopen zodat een ander hem kan vernachelen of doorflipperen? zie je steeds je grail voorbijkomen hier:-) Heb ik eens eerder met een klokkie gehad, toch gemengde gevoelens bij.

Ik herken daarom jou dilemma, moeilijke keus, want voor mezelf heb ik besloten voorlopig mijn grail niet te verkopen, misschien gewoon maar in de kluis laten en even laten bezinken…of toch gewoon wat vaker dragen…pfff

edbro Schreef:

Dank je wel Marnix.

Herken wat je schrijft.
Ik heb vorige week mijn Omega Planet Ocean
verkocht, die ik afwisselend gedragen heb. Ik
begin deze nu al te missen. Het is het zoals met
een vrouw “Je gaat ze pas missen als ze er niet
meer is”.

Dat laatste klinkt als stuk zwaardere materie.

Betreft het flipperen, het is nu ook wel kortdag om definitieve conclusies te trekken. Misschien dat je er over een maand of een half jaar er heel anders naar kijkt. Als je geen haast hebt, zou ik de Eberhard en Speedmaster voordat je overhaast gaat flipperen, de tijd nemen om er achter te komen of je de PO dusdanig mist dat je er spijt van hebt.
En nog iets om te overwegen, hoeveel spijt heb je? Vaak mis je iets wel, maar mis je het genoeg om het bijvoorbeeld terug te willen kopen? Of is het alleen jammer dat het er niet meer is, maar je ligt er niet wakker van.
Als je geen bezwaar hebt om later een andere terug te kopen, als je toch spijt krijgt, dan kun je het ook uitproberen. Wellicht dat je meer tzt betaalt dan je em voor verkocht hebt, of dat ie in een mindere staat is. Dat zijn dan weer de risico’s. Maar zie sommigen die van een Submariner naar een Luminor flipperen, en toch weer terugflipperen naar een Submariner.

Om nog een vrouwen anekdote aan te halen (niet specifiek op jouw situatie bedoeld): Als ze d’r niet is, mis je d’r. Als ze d’r is, herinner je weer waar je je aan ergerde.
Voor hetzelfde geld zou dus je teruggekochte Planet Ocean, weer in de kast verdwijnen.

Keuzes keuzes keuzes…

Lowlander Schreef:

misschien gewoon maar in de
kluis laten en even laten bezinken…of toch
gewoon wat vaker dragen…pfff

Bij mij liggen de meeste in de kluis. Voor mij is het leuke of het afwisselen. Elke dag je grail dragen, is toch anders dan dat je em voor eventjes om hebt.

Ben niet zo’n flipperaar, heb de Eberhard Traversetolo Vitre en de Omega Aqua Terra Chronograph al enkele jaren.

Het leven bestaat voornamelijk uit keuzes maken, later zal blijken of je de goede keuze gemaakt hebt.

De Planet Ocean heb ik toch afwisselend gedragen, kan tegen een stootje

Als ik iets niet (meer) draag, doe ik het weg. Ik ben geen kluisverzamelaar, maar koop alleen als ik het ook kan en wil dragen. Tot op heden nog niks weggedaan wat ik mis. Wel de collectie ontzettend uitgedund (10 in rotatie dragen werkt niet voor mij). Huidige collectie bestaat uit 3 serieuze horloges en die gaan nooit meer weg (maar dat heb ik ook gezegd van exemplaren die ondertussen toch weg zijn)… Voortschrijdend inzicht. Heeft iedereen last van denk ik…

Die omega… WOW… Schitterend!! Echt een geweldig mooi horloge.
Ik snap best dat je die niet veel draagt uit zuinigheid, maar ik zou hem echt niet wegdoen. Schitterend horloge en soms is het kijken ernaar al genoeg.
En denk er eens over na, waarom draag je een mooi horloge? Om ernaar te kijken. Dus waarom dan niet kijken als hij op de watchwinder zit, waarom moet hij per se om de pols om ervan te mogen genieten?

De Eberhart is ook erg mooi, maar niet geheel mijn stijl horloges. Maargoed, daarbij geld hetzelfde verhaal, waarom alleen genieten als hij om je pols zit?

Monaco Schreef:

Niet dragen is flipperen wat mij betreft. Dit
forum heeft daar een mooie verkoopafdeling voor.
Tenzij je daar nog niet mag posten, dan kun je
natuurlijk altijd een verkapt verkooptopic in het
algemene deel plaatsen…

:slight_smile: :slight_smile: :):slight_smile:

Elf.

Volgens mij moet je ze een ander gunnen
heb wel interesse in de Omega :wink:
Wellicht te ruilen voor 1 van de twee horloges die bij mij te weinig poilstijd krijgen

Inderdaad mooi die Omega, is ook mijn smaak.
Herken je gevoel wel.
Is hier eigenlijk niet veel anders mijn PAM en IWC zijn ook al een hele poos niet uit de doos geweest.
Omdoen is ook iets wat bij mij het juiste moment moet zijn.
Wegdoen… Nee dat nooit, gewoon genieten van je bezit zo als je dat prettig vindt. En als het moment goed is doe je ze eens om.
Niks mis mee in mijn ogen.

Groet Leen.

Heb dit met een Tudor Price chrono gehad, een nieuwe. De eerste kras, een piepkleine: grijze haar op mijn hoofd. Uiteindelijk heb ik het horloge 8 jr gehad, laatste jaren alleen in de doos, behalve kerstdiner e.d.
Aangezien ik geen verzamelaar ben en wel wilde dragen heb ik m verkocht om me vervolgens op de Seiko’s te storten. Het idee was, betaalbaar dus minder voorzichtig. Toen trad de verslaving op: kopen, kopen, kopen.

Zoals gezegd ben geen verzamelaar, dus volgende fase. Toch behoefte aan iets bijzonders, dus 2e hands! Oris, Omega waar iemand anders voor mij de eerste kras in heeft gemaakt.

Dat is dus mijn remedie …

Suc6!