Advies gevraagd

Sinds gisteren in het bezit van een omega, nu is mijn vraag hoe ik kan controleren of het horloge is aangemeld bij omega om te zien tot wanneer de officiële garantie loopt.

Heb er uiteraard een pasje bij, maar daar staat alleen de aankoopdatum op, of word het horloge automatisch aangemeld bij verkoop?

Hopelijk hebben jullie ideeën of suggesties.

Garantie gaat in na aankoopdatum toch?!

Ja lijkt mij ook, maar dit is niet te controleren via omega bijvoorbeeld?

Heb zelf het horloge niet nieuw gekocht, het gaat om een 2e hands exemplaar.

Vanaf 2018 is het 5 jaar.

Ja !
Daarom heb je dus de garantie pas.

Als hij ouder is dan 5 jaar geen garantie meer, zo simpel is dat.

1 like

Volgens mij is dat niet iets wat je kan controleren. :thinking: Een verkoopbon zou misschien nog de meeste zekerheid bieden.

Volgens mij niet. Omega AD’s scannen de garantiekaart met een app op het moment van aankoop, maar particulieren hebben hier geen toegang toe. Als ze dit om de een of andere reden vergeten ben jij hier niet voor verantwoordelijk, de datum die op je garantiekaart staat is leidend. Voor 1/7/2018 heb je recht op twee jaar garantie, na deze datum krijg je vijf jaar garantie.

1 like

Ergo feitelijk gezien is iedere Omega aangeschaft na 11 augustus 2019 dus buiten standaard fabrieksgarantie.

(Uitzonderingen van additionele garanties ivm recente reparaties daarbij even niet meegenomen)

Kleine edit gedaan gezien aankoop datum de garantie termijn bepaald en niet de feitelijke leeftijd een horloge kan makkelijk een jaar na productie pas verkocht worden natuurlijk.

1 like

Hah natuurlijk, helemaal niet bij stilgestaan. Raar dat 2018 zes jaar geleden is, voelt al vorig jaar!

1 like

Bedankt allemaal! Duidelijk verhaal inderdaad, en klinkt ook heel logisch nu ik het zo lees, hiermee is mijn vraag beantwoord!

Je bedoeld aangeschaft voor 11 augustus 2019.

1 like