Beste forumleden,
Na zes jaar hard werken ben ik eindelijk afgestudeerd en ter gelegenheid van mijn diploma-uitreiking willen mijn ouders mij graag een horloge cadeau doen. Nu heb ik helaas totaal geen verstand van horloges en daarom heb ik jullie advies nodig: wat zou een mooi/goed ‘beginnershorloge’ zijn? Ik ben een man van 26, en zoek een horloge dat ik altijd om kan doen, het moet ook bij een pak mooi staan. Mijn vraag aan jullie: Welke merken of modellen zouden jullie mij aanraden?
Het budget is niet heel hoog (zo rond de 400 euro). Ik heb een rondje langs de juweliers gedaan en deze horloges vond ik erg mooi:
- Seiko Premier (SKP391P1)
- Bruno Söhnle Nabucco (17-13085-243)
- Jacob Jensen (model weet ik niet meer)
- Tissot (visodate, is wel iets boven budget, en iets minder mooi dan de genoemde Seiko)
Nu is de gemene deler dat dit (behalve de Tissot) Quartz-horloges zijn. Ik weet dat de meesten van jullie automatische horloges prefereren, maar ik vrees dat dat niet helemaal in mijn budget past. Wat vinden jullie van mijn keuze?
Daarbij heb ik nog twee specifieke vragen:
- Is het verstandig om horloges online uit het buitenland te kopen? Of is de juwelier in eigen land toch verstandiger? Online zijn met name de horloges van Frederique Constant op het moment voor gigantische kortingen te vinden, zoals de FC303B5B6 op ebay. (Oogt betrouwbaar, ik kan hier geen link plaatsen als nieuw forumlid.)
Ook de Seiko SARB kan alleen online worden gekocht. Kan ik dat risico nemen? - Ik vind de FC’s echt prachtig, maar heb het idee dat men op dit forum niet zo over de kwaliteit van FC onder de indruk is. Graag hoor ik jullie mening.
Graag hoor ik wat jullie denken. Ik sta voor alle adviezen en meningen open. Alvast bedankt!