Advies gezocht: analoog met kompas, barometer <300,-

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een analoog horloge, formaat tot 47mm, onder de 300,-, met kompas functie en liefst ook barometer, mag tweedehands zijn, liefst geen metalen band en geen schreeuwerige kleuren. Wie heeft er tips/ advies voor mij? Ik ben al dagen aan het lezen en zie door de bomen het bos even niet meer.

3 likes

Hmm, ben bang dat dat lastig gaat worden. Een kompasfunctie lukt nog wel met bv een SARB017 alpinist, al is die wel iets duurder dan wat je uit wilt geven. Een Seiko Atlas past wel binnen je budget. Mocht je perse beide functies willen kom je toch uit bij digitale horloges zoals bv de Casio Rangeman. Zelf gehad en de functies werken perfect. Kompas zelfs met behulp van coördinaten. Getest in een bosrijk gebied tijdens een saaie dienst, en het werkte perfect. Ziet er in mijn ogen ook niet zo slecht uit:

De Rangeman is overigens ook in het zwart verkrijgbaar.

2 likes

Ik ben bereid de barometer functie eventueel te laten vallen, maar toch echt het liefst analoog met kompas. De casio’s ben ik helaas niet van gecharmeerd.

1 like

Dan is de Seiko Atlas misschien een mooie optie. Die zijn binnen je budget makkelijk te vinden.

Foto van mijn ex:

image

5 likes

https://www.google.com/url?sa=i&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjz0vHO4sLiAhXSUlAKHd8FCnwQzPwBegQIARAC&url=https%3A%2F%2Fnl.wikihow.com%2FEen-analoog-horloge-gebruiken-als-kompas&psig=AOvVaw35eGGim4VNmcndIoco8V3b&ust=1559289079786485

Gelukkig heeft elk analoog horloge een kompasfunctie.

4 likes

Quartz ook goed?

Het zit los, maar praktisch alles wat je zoekt…

Wat jij zoekt bestaat niet. Welkom op het forum!

2 likes

Luminox verkoopt los kompassen die je kan bevestigen aan je horlogeband. Dat is opzicht ook een mooie optie:

image

2 likes

Zoiets misschien?

Ik ben vooral benieuwd naar wat je wil :slight_smile:

2 likes

Ik weet hoe je elk analoog horloge kunt gebruiken als kompas, mits overdag en als de zon zichtbaar is. Vandaar dat ik er een zoek met een ingebouwd kompas :blush:

De Wenger vind ik mooi :+1:

Onder de 300 is een Ana digi protrek de logische keuze. Er staat er op HF een te koop voor een nette prijs.

Anders denk ik aan een tissot T touch 2. Misschien wat mooier maar ook een bak duurder.

Gr, HJR

1 like

Met 52mm vind ik die te groot, tissot t touch kwam ik ook tegen, helaas prijzig.
Ik vind de timex en citizen horloges qua looks ook mooi

Tissot touch?

Oh, H_J_R noemt hem al: hier een plaatje :slight_smile:

1 like

Het is dat het per-se analoog moet zijn, anders zou het kleinere broertje van de GW-9400 rangeman, de Pro-Trek PRW-3100 een goede optie zijn, een stuk dunner, kleiner (47mm), practisch dezelfde functies, maar iets anders ingedeeld, rubberen band etc. En nieuw net als de rangeman voor ongeveer 300 euro te koop. Tweedehands waarschijnlijk zelfs voor minder.
De Garmin en Suntoo abc horloges ken ik alleen van naam, dus geen nuttig antwoord daar.

2 likes

Precies, zo’n pols kompas :+1:
Recta heeft ze ook, de witte is zelfs met lume.

Of het wordt een TISSOT T-touch, maar boven budget waarschijnlijk.
Oh, die is hierboven al geplaatst zie ik.

1 like

https://veiling.catawiki.nl/kavels/26895111-mortima-heren-1960-1969

Dit zal niet zijn wat je bedoelt, hij is ook al verkocht, maar dan weet je iig dat dit bestaat…

De seiko alpinist digital
51WSJFOv3bL
Overgenomen van amazon japan
Target: Men’s set includes: body, box, manual, warranty card shipped for everyday life waterproof: 10BAR Country of origin: China and four screws fixing the rear cover, power saving function - Stopwatch function (in hundredths of a second measurement 10 hours total) - alarm function (daily alarm 3ch) · full automatic function (until 2062 December 31, 2008) - World time function (35 cities +7 continent highest peak + Fuji) sound demo function and Paneraito functions and advanced measurement function - pressure measurement function, temperature measurement function and direction measurement function, mountaineering data recording function-setting function (weight-units) and contrast adjustment function
from alpinists towards the full-oriented layer, the long-awaited metal band by using a titanium material lighter than the sense of volume of appearance, is also characterized by difficult scratches from the environment of mountain climbing. Also, the perfect khaki nylon band in the outdoor atmosphere of we offer.
Caliber No. S822

https://www.citizenwatch.eu/nl/product/bn4044-15e/
Net wat boven je budget. Dacht dat ik ze ook rond de €400,00 had gezien na wat speur werk.

Check:

1 like

Deze heb ik idd in het vizier :+1: