Ik heb nu al enige jaren een (zwaar gemodde) Seiko SKX007 als ‘beater’ voor als ik op vakantie ga, of in het water, of eens stevig ga doorzakken bij de lokale horeca, of …
Maar de SKX, hoe iconisch en mooi ik hem ook vind, doet het toch niet 100% voor mij. Ik denk dat ik 'm wellicht iets te dik vind, en ook ietsje te groot.
Dus nu zoek ik een mogelijke vervanger voor de SKX.
Voorwaarden:
Schroefkroon en minstens 150m waterproof, ik wil geen bang hebben om een duik te nemen.
Maximum 40mm in diameter, liefst iets kleiner.
Geen homages (‘inspired by’ mag zeker wel, maar geen rechtstreekse kopie met een ander naam op)
Liefst van een merk met een beetje historie. Fijne microbrand mag ook.
Niet te ‘bulky’. Moet niet per se een skindiver zijn, maar ook geen enorm hoge klatser.
Beetje vintage-inspired mag, maar moet niet per se.
Mag een beetje een bandenslet zijn ook.
Zwarte of witte of andere ‘neutrale/GADA’ plaat als optie.
Liefst onder de 750 euro. Ver er onder mag ook. Beetje er boven mag ook. Omdat ik weet dat het HF is wil ik mijn budget eventueel tot 1000 oprekken als er echt iets enorm speciaals komt piepen.
Benieuwd wat jullie allemaal kunnen aanraden, en alvast bedankt voor de voorstellen!
Ik kan HGP aanraden.
Zelf ben ik fan van de dunne 200 meter quartz duiker, maar de andere modellen zijn ook erg tof!
(Vaak wel groter dan 40mm, maar draagt kleiner dan verwacht)
Dit dus. Was mijn eerste gedachte. Je kan er een mooie passende uncle bracelet bij bestellen. Ook mooi op rubber, nato, Erika”s etc. Draagt als een 39/40. Mooie dikte, korte lug to lug. 200m waterdicht. Echt een top horloge.
Zeer mooi inderdaad! Serieuze kanshebber, ik had hem zelf ook al op het oog.
Ook een lekkere, maar ik heb wel wisselende dingen gehoord over de uiteindelijke kwaliteit voor het geld en de quality control.
Squale heb ik al (de HFLE zelfs!) dus ik wil niet echt nog eentje toevoegen. Ik had er vergeten bij te vermelden dat ik een zwarte/witte of andere neutrale plaat wil, staat nu wel in OP.
Interessant, had ik nog niet gezien, ga ik me eens in verdiepen! Al zijn ze schijnbaar wel allemaal 42mm helaas.
Heel leuk voorstel, maar ik heb zelf al een Vostok in mijn collectie! Die is al licht tot zeer vintage te noemen, dus daar durf ik niet meer mee gaan duiken