Ik zou de forumlieveling eens proberen. Tikt alle vakjes af.
Er is wel enige gelijkenis ja ![]()
Liever de nodate Wolbrook ![]()
Die GO wil ik wel kopen voor <750 eur.
De Glasshütte stamt uit 1969;
Spezimatic RP TS 200 was the only professional diver produced in East Germany.
De Douglas/Woulbrook uit begin jaren '60.
Er liepen spionnen rond bij wolbrook vanuit GO!
Mooi horloge. Maar de l2l is wel heel fors. TS wilde graag kleiner.
Nb je laat de reedition zien. Niet die uit 1959.
Hehe, vast. Ik zie het als volgt: een auto koplamp in de jaren 50-60 was rond. Dat was universeel: van een 2cv, Trabant tot 911 en Rolls Royce. Alleen de diameter en het glas verschilden in grote lijnen, de rest waren details.
Bij horloges zie je ook veel gelijkenissen. Deels ontstaan door eisen, maar ook door een universeel gebruik van hetzelfde. Zoals de “6” op de voorbeelden hierboven. Wie er als eerste met deze grafische vormgeving kwam weet ik niet, maar de kans is groot dat het een vrij te gebruiken typografie was. In dit geval eentje die het op een horloge onmiskenbaar een 6 maakt: want een G zou onlogisch zijn tenslotte.
Ja je hebt gelijk. Ik liet me meevoeren in m’n eigen ontspoorde gedachtespoor van welke skindiver als ‘de echte’ zou worden gezien, omdat de Wolbrook ineens een homage werd genoemd.
Bij alle producten zie je dat.
Niet alleen bij auto’s. Dat noemen ze de Zeitgeist.
Door allerlei invloeden lijken ontwerpen op elkaar in dezelfde tijd. Technisch, maatschappelijk en tegenwoordig ook vanwege globalisering.
Juist, bij die vroegere toolwatches zie ik vaak dat het technische ontwerpen zijn, niet per se “om het mooie”. Gemaakt op de technische ontwerpafdeling, nog niet op een designafdeling. Daarom hebben ze ook mijn interesse, het fascineert me zelfs.
Ik houdt van de Glashutte versie (heb m zelf) maar Wolbrook heeft in de jaren 60 ook dit soort horloges geproduceerd, dus het is geen hommage.
Eens, nummer 1 voor die prijs ! En nog verhaal erbij natuurlijk ;
Deze kwam ik nu ook tegen, ziet er wel goed uit.
Probleem met de Barnacle is dat hij, volgens de recensies die ik heb gelezen, vrij lange lugs heeft, wat het dan weer een grotere aanwezigheid op de pols geeft. Het verhaal en het design is wel helemaal in orde natuurlijk, dus misschien eens kijken of ik hem nergens kan passen.
nergens hebben ze hem niet meer
maar deze video is een prima start. En dan alsnog altijd passen inderdaad !
[Does The Citizen Promaster Dive “Barnacle” Live Up To The Hype? | Review]