Da’s inderdaad één van de mindere aspecten aan veel horloges uit eind jaren 60 begin jaren 70. Van die lelijke indices. Toch doen ze het hier wel charmant, en het is een throwback. Maar nogmaals: Spirit to the rescue.
Hoe bestaat het, hé ? Volgens mij hebben ze er nog moeite voor moeten doen ook om het onder de 5 atm te houden
Je hebt gelijk. Ik blijf me er over verbazen dat ze het anno 2022 voor elkaar krijgen om die zeven van de band te laten rollen.
Heb je die Smiths nog, die is 19mm…
Thank me later
Wat is hiervan de overtreffende trap?
Vintage horloges hebben meer ‘soul’ dan nieuwe.
En service helpt problemen te voorkomen.
Maar hey, ieder zijn ding!
Hij heeft mijn rekeningnummer nog wel als het goed is
Dus Chris het kan ook zo en hoef je niet rond te sjoppen
Longines Hydroconquest 39mm. Ik heb deze die je over mag nemen . Als je interesse hebt mag je een PB sturen.
18, vrees ik. Maar ja, die heb ik zeker nog. Die deelt bandjes met m’n Nomos en m’n grootvader’s horloge.
Ja, maar ook altijd van dat gedoe als “er is even geen quickset”, of “je kunt de datum alleen op zes uur 's avonds verzetten” of “als onderdeel X breekt mag je op zoek naar een donor-horloge” en dat soort flauwe kul.
Als ik die vintage Lord Matic gewoon naar Seiko op zou kunnen sturen met de opdracht “doe maak nieuw en zorg dat hij waterdicht terug komt, en zet er dan direct even een modern saffiertje op” dan was Vintage best leuk.
De captain Cook! Leuk.
Waarom probeer je die bandjes niet te verkopen? Mensen hier hebben vast wel horloges waar ze wel op passen.
Centjes in je zak houden en geen 19mm banden meer kopen, zo’n onzin, gewoon 20mm erin. 19mm banden verkopen
FATC heeft al een keer een speedmaster weggeflikkerd
In dit geval zijn de bandjes niet bijzonder genoeg. Zou die dumpen.
Aansteller. Mijn tip: niet zo janken want vintage is het leukste.
Dit is echt zo armoedig. Koop je een mooi horloge, doe je er geen passende band op. Je verpest je 20mm banden er ook mee, die passen niet mooi meer op een 20 daarna. Dit soort praktijken kunnen echt niet
Nee, want ik wist niet dat ie 19mm lugs had. Tegelijkertijd halen die dingen het niet bij mijn limited KS en @Ruud’s vintage KS.
Klopt. Niets lelijker dan pinched banden. Het ziet er echt niet uit, en je verneukt een 20mm bandje.
Ik vind 'm inderdaad übercool.
In m’n achterhoofd spookt een Hanhart waarvan ik hoop dat ze een rare lug width kiezen wanneer hij uitkomt. Dat doen ze altijd.
Geld uitgeven wordt hier een paar keer benoemd, en ik zit in een oriënterende fase. Daar kan zomaar een jaar overheen gaan voor er wat gebeurt, als er al wat gebeurt.
Die zijn me te modern, sorry mannen. Ik vind vintage-geïnspireerde ontwerpen aardiger. Ze zijn cool, maar niet voor mij. Liever een BB36, zeg maar. Dat niemand die heeft genoemd is toch raar?
Soit, het is even zoeken voor 2000 Euro, maar er staat er nu eentje in Liverpool te koop.
Reduced. Met naar verluidt een kut uurwerk. Wat klopte. Hij ging steeds stoppen met lopen.
Zeker een mogelijkheid.
Dat is pas armoe!