Advies gezocht! Geef me een horloge-tip....

Misschien kunnen jullie me helpen.

Ik had een aantal 19mm straps gekocht omdat ik twee Yema’s had, en verwachtte dat m’n nieuwe Grand Seiko 19mm lugs zou hebben. De Yema’s zijn verkocht, want te dik, en de Grand Seiko had tot m’n verbazing een 20mm lug width.

Intussen heb ik besloten om m’n vintage Lord Matic de deur uit te schoppen, want vintage is kut (het gaat stuk), dus heb ik geen enkel horloge wat nog 19mm lug width heeft.

Geef me een tip binnen deze criteria:

  • 19mm lug width
  • niet groter dan 40mm
  • niet dikker dan 13mm
  • minimaal 50m waterdicht
  • niet duurder dan 2000 ballen

Iemand?

1 like

Sbgx319

2 likes

Bandjes ook de deur uit. 19mm is net als vintage gewoon kut.

13 likes

Oneens! Alleen geen 2000 ballen

3 likes

Lummel. Dat zou wat zijn. Dan vind ik dat ik m’n King Seiko de deur uit moet flikkeren.

  • Grand
  • King

0 stemmers

image

Show die banden eens dan!

1 like


Echter waterdicht, geen idee

2 likes

Kolere, wat is de oplossing soms makkelijk.

longines heritage.

Zo. Dat zijn ze.

Hmmm. Ik heb twee Grand Seiko’s, waarvan 1 quartz en 1 met witte wijzerplaat. Ik vind de 319 prachtig, maar weet niet of het iets toevoegt. De KS, waar niemand op stemt, is een mooi horloge wat nog eens een geinige plek inneemt in Seiko’s geschiedenis ook. Ik weet niet of het zo makkelijk is.

Verleidelijk. Dat wel. :slight_smile:

Welke dan?

Er zijn heel veel horloges in de longines heritage lijn. :slight_smile: De sector dial, silver arrow en Tuxedo zijn allemaal tof, maar zijn ook slechts spatwaterdicht, dus ik vraag me af welke 50m WR je in gedachten had.

Als ik naar de bandjes kijk die ik zo heb liggen doemt dit beeld in mij op:

SBDC159 // SPB249J1.

Of er moet nog iemand een Ginza limited hebben liggen waar ze vanaf willen.

2 likes

19 mm is sowieso om in jou woorden te blijven
KUT.

3 likes

Oké, ik ga duizend piek en één millimeter naast je gevraagde specs zitten, excuus daarvoor. Maar ik denk dat jij hier wel goed op gaat.

5 likes

daar heb ik me niet helemaal in verdiept. ik weet gewoon dat meerdere versies 40mm of kleiner zijn en die achterlijke 19mm lugwidth hebben. WR geen idee… ik denk verder

1 like

Ja, die zou niet misstaan naast m’n King Seiko van dezelfde snit. SJE085J1. Overigens in Nederland voor 2400 te scoren, als ik Chrono eens bekijk.

Maar die datum op half vijf is echt verschrikkelijk. Dat wel. En het lost m’n banden-probleem niet op. :slight_smile: Twee van die leren banden en die twee NATO’s zijn gewoon nagelnieuw en ongebruikt. Ik vind dat zonde.

1 like

:point_up: dat dus, … horloges baseren op overstock aan bandjes ? … het moet niet gekker worden :crazy_face:

2 likes

Ik vind het wel een leuke oefening. Iedereen roept altijd dat 19mm bandjes zo moeilijk te krijgen zijn, nu zien we eens dat het omgekeerd is: Zie maar eens een aardig 19mm horloge te vinden.

3 likes

Wel iets boven je gestelde budget, maar verder vinkt het alles af.
De champagne wijzerplaat lijkt mij erg aangenaam, maar de blauwe zou ik ook niet erg vinden om als mijn eigendom te ervaren.

2 likes

Okay, omdat jij het bent… :grin: de hele heritage lijn

1 like

correctie op mezelf, je hebt goede vintage en kut vintage, ik koop alleen goede - met eventueel een back-up uurwerkje erbij - just in case :grin:

1 like

Zijn die nou zowaar ook nog 100m waterdicht? Het is een kandidaat. Dank je. L3.410.4.63.2.

Vind ik erg mooie horloges tussen zitten, maar ik ga geen 30m WR horloge kopen, daar voel ik me altijd ongemakkelijk bij. Spirit to the rescue.

10 likes