[Advies gezocht] Nieuwe strap voor Certina DS Podium

Allereerst hallo, dit is mijn eerste topic hier.

Ik zoek advies. Ik heb voor het eerst voor een horloge van mij een nieuwe strap gekocht. Namelijk voor mijn Certina DS Podium (had voorheen een normale metalen schakelband). Ik wilde graag een zwarte rubberen strap uitproberen, omdat ik dat er vaak erg mooi uit vind zien op foto’s.

Ik heb op een grote Amerikaanse webwinkel een rubberen strap gekocht van een merk met iets van Bison in de naam, en ben enorm underwhelmed door het resultaat. De strap oogt ook erg ielig/goedkoop. Nu klopt dat laatste ook, hij was 20 euro. Hij had enorm goede ratings, maar dat zegt dus ook niks. Zoals jullie zien op de foto’s zitten er ook wat witte vlekken/viezigheden op die ik er niet af krijg. Al met al niet echt blij met de aankoop dus.

Wat zouden jullie voor andere strap op dit horloge zetten? En hebben jullie adviezen voor andere rubberen straps die er beter uitzien?

Bedankt voor het advies.

3 likes

Voor een gladde rubber band zou je kunnen kijken voor een Hirsch Pure band, die zijn top maar wel een stuk duurder.
Maar er is zoveel keus in rubber banden ook wel voor een lager bedrag kun je goede kwaliteit vinden bij diverse banden webshops, als je besteld bij een betrouwbare Nederlandse webshop zul je niet zo snel zo’n teleurstellende ervaring hebben of je kunt het altijd ruilen/retourneren als het echt niet bevalt.

1 like

Een Bonetto Cinturini misschien?
Ruikt wel aardig naar vanille, maar is een prima materiaal band en een hoop keuze in modellen en kleuren.

1 like

Absoluut niet duur, en verrassend mooi en goed afgewerkte rubber/siliconen banden kun je vinden op AliExpress. Er zitten effen banden bij, maar er worden ook sandwich (two-tone) modellen aangeboden. Voor het geld hoef je het niet te laten.

Premium Siliconen Horloge Band Quick Release Rubber Horloge Band 18Mm 20Mm 22Mm Horloge Band Horloge Vervanging Horlogeband - AliExpress 1511?

Bedankt voor de antwoorden. Zowel Hirsche Pure Als Bonetto zien er goed uit, maar als die AliExpress bandjes idd de moeite zijn zal ik het daar eerst even mee proberen. Op basis van de foto’s zien ze er in ieder geval al een stuk beter uit dan de bandjes die ik nu heb.