Ik ben een particulier en ik heb maar 1 horloge. En dat is het horloge dat ik ooit van mijn grootvader kreeg. Een Pontiac Gulfstream die hij voor zijn 50e verjaardag in 1961van mijn grootmoeder had gekregen. Handopwinder, zonder datum en met een gouden kast.
Ik heb het altijd gedragen en ben er heel erg aan gehecht.
Nu ben ik na dertig jaar het binnenwerk kwijt geraakt. Bij tuinwerk (haag snoeien) is het glas er blijkbaar afgevlogen en kwam ik er een uur later ergens achter dat de kast die ik om mijn arm had ‘leeg’ was. In zak en as.
Uren en uren gezocht en uiteindelijk weken later met iemand met een metaaldetector het ringetje en glas terug gevonden. Maar … het uurwerk niet.
Nu heb ik via marktplaats een ander PG uurwerk op de kop getikt. In doosje, glas en knop er nog bij. Maar daar blijkt nu de secondenwijzer te ontbreken.
Wat raden jullie nu aan? Is er nog wat te beginnen met een (zoektocht naar) secondenwijzer en iemand die het in mekaar kan zetten. Of moet ik mijn verlies nemen en een ander binnenwerk zoeken.
Graag jullie advies.
Dankjewel!
-Op de foto zien je links de lege kast en het gevonden glas/ring en rechts het aanschafte uurwerk met glas-
Ik zou toch een vervangend uurwerk met plaat etc zoeken
(Sorry had niet goed gelezen, dacht dat je het originele uurwerk wel gevonden had maar deze niet werkte…)
Ah de Gulfstream.
Mijn favoriet, want daar begon het voor mij mee.
Ik wil je graag helpen!
Ik heb er enkele en je mag uitzoeken welk binnenwerk en wijzerplaat het meest lijkt op het origineel. Ik geef niks om de geldelijke waarde van horloges, maar des te meer om de sentimentele waarde!