Advies gezocht

Beste forummers,

Ben vorig jaar aangestoken door het horlogevirus en heb dit inmiddels over weten te dragen aan mijn vader. Hij heeft momenteel interesse in een Ebel 1911 BTR. Nu heb ik echter een tweetal vragen. De eerste is de prijs van dit type, en de tweede vraag sluit aan op de eerste: wat is er op in deze prijsklasse te koop als we een horloge zoeken dat enigzins overeenkomt aan de 1911 BTR. Mocht de prijs excessief hoog liggen dan graag adviezen in de categorie omstreeks de 1500euro.

Alvast bedankt voor de reacties!!

Groetjes Jeroen

Hieronder een foto van de 1911 BTR:

Hallo Jeroen,

waar je je plaatje vandaan hebt, daar staan zelf ook al prijzen. :wink:

Degene die jij dus afbeelde kost daar rond de 4500USD en dat is dan waarschijnlijk goedkoper dan in de winkel. Omgerekend zo’n 4000EUR, voor de GMT. Het wordt er trouwens niet goedkoper op, de ‘standaard’ Chronograaf kost nog meer…of ik zie iets over het hoofd:

http://www.watchesplanet.com/cgi-bin/shop.pl/SID=565f36d3a231/page=results.htm?Brand=EBEL&Series=1911%20BTR%20Chronograph

Dan moet ik mijn vader helaas uit zijn droom wakker schudden dat deze rond de 1500euro zou zijn. Vind hem zelf overigens niet zo heel bijzonder maar ik respecteer ieders smaak. Hebben jullie goede adviezen zodat ik hem er van kan overtuigen dat er meer op de markt te koop is?

Gr Jeroen

Als het persé een chrono moet zijn zou ik de Omega Dynamic chrono overwegen, of anders een mooie Omega Deville chrono (een wat ouder model, zie je niet zo veel meer dus weet ff niet precies welk type het is). Of een Speedmaster, moet ook kunnen voor dat bedrag.