Advies: graveren in de buurt van Nijmegen

Ik heb voor mijn broer en aanstaande schoonzus horloges gekocht als trouwcadeau. Nu wil ik subtiel in beide horloges het logo laten graveren dat ze ook op hun uitnodiging gebruikt hebben (de eerste letters van hun namen samengesmolten). Kasten zijn beiden van staal en er is weinig ruimte omdat beide horloges zichtbodems hebben. Ik denk dat het logo heel klein op de onderkant vd 1 vd lugs het mooist/meest logisch is.
Heeft 1 van jullie hier (andere) ideeën over? En heeft iemand een suggestie waar ik zoiets kan laten doen? Bij voorkeur in de buurt van Nijmegen ergens? Zal ws handwerk worden verwacht ik…?

Ik hoor graag jullie adviezen. Bvd

Ken niemand in de buurt van Nijmegen.
Wel een heel leuk en origineel idee!
Als het gelukt is graag foto’s :wink:

Succes met de zoektocht :thumbsup:

Als het zo klein moet, is het dan niet mooier om het in de gesp of in de sluiting te laten graveren?

Of juist in het glas van de zichtbodem…

Is inderdaad prima zelf te doen met een Dremel en transferpapier :slight_smile:

In het glas heb ik ook over gedacht… Wist niet of dat kon. (Roestvrij staal is hard, maar saffier nog iets harder…)

Zelf met een dremel aan de slag durf ik niet…

Volensmij kanje bij elke fatsoenlijke juwelier een gravering laten uitvoeren.

Je kan eens informeren bij Juwelier Eugene van Baal. Zit mooi in het centrum en kanje meteen even wat eyecandy bekijken :wink:

Gesp of sluiting is idd ook een optie, maar voelt iets minder ‘permanent’…

Niemand een adresje in de buurt? Anders iets meer uit de buurt?

Van Baal ga ik morgen maar eens bellen. Dat is idd de meest voor de hand liggende om bij te beginnen denk ik.

de meeste juweliers besteden hun speciale graveerwerk ook uit. Ik denk dat als je een bijzonder logo wil laten doen er een aardig prijskaartje aanhangt.

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Daarom hoopte ik op een adres waar ze het zelf doen… :blush:

Als was het alleen maar omdat ik het voor aankomende maandag klaar moet hebben. Duurde wat langer dan gepland voordat ik beide horloges had.

Dat zal je grootste uitdaging worden, denk ik zo maar. :worried:

‘Onmogelijk’ is my middle name!

Of was dat nou ‘wisfull thinking’…?

Maar serieus, als er een bedrijfje is dat zelf graveer, dan kan dat toch zo lang duren?

Eerst een vinden en dan een knap verhaal, waarom je voor moet gaan.
maar zoals je zegt, niets is onmogeljk. :wink:

Maar je zal de nodige skills moeten aanboren.
Nogmaals veel succes en houd ons op de hoogte.

Ik hoop oprecht dat je slaagt in je missie en vind het jammer dat ik niet meer voor je kan betekenen.

Thnx. Zal sowieso nog even laten weten of het gelukt is.
Ondertussen houd ik me natuurlijk aanbevolen voor tips en adviezen van anderen😊

1 like

Kasper,

Hier in Delft zit een bedrijfje dat aan Lasergraveren doet. Erg mooi en zeer snel. Heb op google gezocht en daar kom ik deze tegen in Nijmegen.

Naam en site lijken veelbelovend! Je zou morgen even kunnen bellen.

Mvgr

Folkert

2 likes

Zoek Sanders Engraver eens op Facebook en instagram op. Zitten in noord-Holland maar oei alles met de hand en juist eigen afbeeldingen. Vakwerk kost wel wat maar ik vind het geweldig wat ze doen.

Super, jongens. Thnx. Ga ze morgen proberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Beter laat dan nooit nog even een bericht over het resultaat van bovenstaand project. Had nl zelf vergeten foto’s te maken in de haast en kwam er nu opeens een paar tegen op de facebook pagina van mijn nieuwe schoonzus… :slight_smile:
Het was idd hang- en vliegwerk. Kon telefonisch geen bedrijf vinden dat me kon helpen (vooral door tijdsdruk maar ook vanwege aard vd klus). Heb uiteindelijk in de nacht van zondag op maandag zelf maar een logootje gemaakt in illustrator omdat het ws op basis van ‘vectoren’ zou moeten (nog best lastig om je onder tijdsdruk ff op vectorbestanden en illustrator in te lezen. Leve youtube…) Volgende ochtend op pad gegaan en uiteindelijk een lasergraveerbedrijf zo gek gekregen me te helpen. Was top van ze.
Risico toch maar niet aangedurft om op de kasten te proberen, dus het zjin de sluitingen geworden. Die avond het vliegtuig in met twee gegraveerde horloges richting bruiloft. Eind goed, al goed…
Zie hieronder, met een half jaartje vertraging, het resultaat. Dank nogmaals voor jullie hulp.