Ik ben me aan het oriënteren om een mooi allround klokje te kopen. Ik zit een beetje te dubben tussen de Longines Spirit Zulu Time steel black of the Tudor BB 58. Wat zouden jullie kiezen als must have voor rond de 3 a 4k, een pareltje. Ik weet het smaken verschillen. Wat je wel merkt is dat tudor behoorlijk gehypt wordt, vind bv het prijsverschil tussen de genoemde twee niet helemaal verdedigbaar…
Het woordje grail vind ik zo’n vreemd gegeven, zeker wanneer het over een bereikbaar merk en budget gaat.
Ik besef dat dit voor iedereen anders is maar denk dat iedereen die werkt en lang genoeg spaart een horloge van 3-4000€ kan kopen? (Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat dit niet veel geld is!)
Nu om op je vraag terug te komen, welke vind jij het leukste? Niemand hier kan de keuze maken voor jou.
Voor dit bedrag zou ik zeker gebruikt gaan. Mijn persoonlijke smaak en voorkeur zouden me naar de Christopher Ward Bel Canto leiden, maar er gaat nu iemand zeggen dat dat niet echt allround is en die bewering is zeker verdedigbaar.
Tussen deze twee horloges zou ik gaan voor de Tudor. Maar laat je niet door ons beinvloeden. Koop en draag wat jij mooi vindt. Ik heb zelf een klein horloge collectie van diverse merken. Maar voor alle daagse en vakanties draag ik een duikershorloge van Breitling met oranje wijzerplaat die heel veel mensen echt lelijk vinden. Boeit mij echt geen ene Fxxk wat andere mensen er van vinden
Niets dat zo retro is, dar gaat rap vervelen. Ik zou eerder naar Grand Seiko kijken of als het wat sportiever moet: een gebruikte Speedmaster of een ander Omega model
Een onbegrijpelijke vraag.
Jouw Holy Grail is jouw absolute droomhorloge.
Het horloge waar je al weet ik hoe lang naar verlangt maar waarvan je denkt dat het eigenlijk onbereikbaar voor je is.
En dan moet je aan anderen vragen wat dat dan voor een horloge moet zijn?
Toch wel bijzonder hoe een advies of meedenk vraag kan uitmonden in een discussie over de keuze van woorden. Zoals ik al aangaf smaken verschillen, en wellicht was holy grail niet de juiste woordkeuze maar bedoelde ik meer verborgen pareltje. Als ik bijvoorbeeld longines zeg, en 10 mensen hier hebben daar slechte ervaringen mee weegt dat mee in mijn keuze. Het is meer bedoeld als vraag naar jullie inzichten of tips ipv een discussie over woordkeuze
In deze prijsklasse zou ik zeker voor a Tudor gaan. Zeker als allround dagelijks horloge. BB58 is een topper. Denk alleen wel dat er een model update aan zit te komen. De BB58 heeft nog geen METAS uurwerk upgrade gehad.
De nieuwe Black Bay 41 Monochrome met METAS uurwerk is ook nog wel de overweging waard gezien de laatste generatie Black Bay aanzienlijk dunner is dan z’n voorgangers.
BB58 GMT is ook gaaf. Black Bay Pro idem dito. Pelagos 39. Ranger. Genoeg keus. Zit vast wel iets tussen wat je mooi vindt.