Je bent wel van de duikers en dan is de bb58 is een fantastisch horloge. Een smp300 is dat ook. Maar een Aqua Terra van de eerste generatie blijft (voor mij) de echte, echte alleskunner en daarom ook mijn holy grail. Voor 3k in topstaat te vinden.
100% akkoord
Zelf de nieuwere generatie Aquaterra te vinden hier in het blauw voor rond de €4000.
Zo hallo, spulleke!!
Persoonlijk vind ik de FC mooier.
En dat kan!
Ik denk wel dat als je deze 2 persoonlijk in je hand hebt dat je snel om bent naar de Patek. De afwerking van de kast en plaat is wel van een iets ander niveau.
Maar er is meer keuze! Wat dacht je van deze.
Ook leuk. Gelukkig ben ik nu niet op zoek naar een horloge.
Mooi inderdaad, maar hoe zit die bandaanzet? Lijkt wel met AI gemaakt?
Die lijkt onder de kast door te lopen, dat is het ontwerp van dit horloge.
Is onderdeel van het ontwerp om de ruimte tussen een niet-stalen band en de kast te verhullen. Ik vind het wel heel goed doordacht moet ik zeggen.
Ook twee posities voor andere bandjes van verschillende diktes.
Hoe meer ik er zo naar kijk hoe meer ik hem wil hebben eigenlijk
Vind het nog steeds niet veel bijzonders, en zilver op mijn huid lijkt me geen succes. To each their own.
Exact. Geen tussenstation wil ik maar zeggen.
Leuk voor sieraden en bestek, niet als horlogekasten. IMO.
De kleur is veel warmer dan bij staal
Ik vind het geen prettige soort metaal om langdurig mee in contact te zijn. The End.
Mooiste kastkleur na witgoud.
Maar goed, het ging over Tudor als ‘tussenstation’…
Een JLC Atmos is een hele mooie klok.
Wat is je definiitie van “all-round”? Ik zou zeggen: Probeer het eens met een horloge zonder een draaibare bezel.
Ik zie een duiker of een GMT niet als allround. Tussen de twee die je noemt zou ik de BB58 kiezen, puur omdat hij dunner is. Ik vind de Longines vele malen mooier, maar in de GMT uitvoering te dik.
Dat ik van de BB58 de faux rivets op de bracelet en de snowflake wijzers lelijk vind is misschien zo, maar draagbaarheid is belangrijker dan esthetiek voor een horloge wat je dagelijks om moet hebben.
Dat is correct.
Als het echt een duikhorloge moet zijn is dit mijn keuze geweest:
De SJE099 Marinemaster. Die is 3400 list, dus hangt hij onder de BB58 en onder de Spirit Zulu Time.
Maar eerlijk is eerlijk, deze is voor vakantie of de vrije tijdsbesteding, want ik ervaar dit niet als all-round. Kom ik weer terug op horloges zonder draaiende bezel.
Zoiets is naar mijn beleving juist veel meer allround:
Quartz, grab & go, bombproof en vrijwel altijd op z’n plaats zo lang je geen pakken draagt, want dan heb je een netter horloge nodig. Maar die GS is gewoon 100m waterdicht, heeft saffier, en is stevig gebouwd terwijl hij onder de radar is.
Andere kandidaten die er misschien heel anders uitzien, maar waarschijnlijk bij alles behalve pakken passen:
Oris x Cervo Volante (38mm)
Nomos Ahoi Neomatik Atlantik (36mm)
Longines Spirit (37mm)
Rolex OP (36mm en buiten budget)
Tudor Black Bay (36mm)
Santos de Cartier Medium (35mm, maar boven budget)
Breitling Chronomat (36mm, met rouleaux band)
Uiteraard kan deze lijst niet compleet zijn zonder een Aqua Terra (38mm, ook buiten budget, maar toch)
Alles uiteraard ook in andere kleuren verkrijgbaar.