Zack! Een mooie GS.
Ik heb zelf een Tudor met een ETA uurwerk wel flink onder handen genomen maar toch BB vind ik wel een echt tof horloge.
Ik vind ( ondanks dat een hoop vinden van niet ) een ETA toch meer aanspreken dan een Selita.
Mij maakt het eigenlijk niks uit de Oris die ik heb met een sellita loopt echt loepzuiver.
Hoe zijn de uurwerken van Tudor?
Haha, ik geloof ook echt wel dat het beide hoge kwaliteit uurwerken zijn.
Naar mijn ervaringen goed, ze zijn super soepel, opwinden en verstellen voelt echt heel vloeiend en zacht.
Daarnaast loopt m’n tudor net zo nauwkeurig als m’n Rolex.
ETA en Sellita zijn al tientallen jaren de ruggengraat van de Zwitserse horloge industrie dat vind ik best indrukwekkend. Maar in dit geval zou ik wel het uurwerk van Tudor boven de ETA of Sellita verkiezen.
Word zwaar ondergewaardeerd!
Als Pre-owned een optie is dan is de Omega Aqua Terra een mooie die binnen je eisen valt. Tijdloos, goed merk, mooie heritage. Kan niet missen!
Tja andermans geld uitgeven is vaak heel makkelijk. Ik heb laatst de Sbgn003 gepast bij de Seiko boutique in Amsterdam, prima geholpen en een fijne sfeer daar ondanks de toch wat krappe winkel.
Omdat ik hem had moeten kopen met mijn eigen geld heb ik hem nog even laten liggen ;). Maar man wat een mooi ding en binnen jouw wensenlijst. 39mm, stalen band, nieuw te vinden voor minder dan €3000.
Toevallig 2 weken terug voor dezelfde keuze gestaan en een GS SBGN gekocht via HF
Toevallig 2 weken terug voor dezelfde keuze gestaan en een GS SBGN gekocht via HF
Dit dus
Tudor wordt veel geadviseerd, en terecht, denk ik. De 1926 voldoet ook aan je eisen en is in de versie staal/goud te koop binnen je budget. Wellicht eens passen naast de Tudor BB58 met zwarte of blauwe dial?
Bedankt voor je advies!
Dan ga ik binnenkort maar eens een Tudor te bekijken.
Ik had ook al geloerd naar de Omega Aqua Terra, helaas zijn dat quartz uurwerken…
@tiktik15 er werd al eerder een Speedmaster reduced aangeraden. Ik heb zelf een Mark40 triple date. Deze vind ik nog fraaier, is 39mm, heeft netjes uitgelijnde crown en pushers, en is door het toegepaste uurwerk veel makkelijker te onderhouden dan een reduced.