Advies horloge voor mijn man

Er zijn vele sites waar je mooie leren bandjes kan vinden, er is ook een pagina hier op het forum (accessoires) waar veel bandjes verkocht worden.

Deze leren is er voor gemaakt zo te zien en is er ook in andere kleuren.

Of je de metalen band ook los kan krijgen weet ik niet. Maar meestal wel hoor.

1 like

Ik heb ook deze nog te koop staan, is misschien iets “dressier”, en op metalen band. Wel iets kleiner (42m) maar draagt vrij groot ook vanwege de iets uitlopende kroon. En een prachtig historisch merk.

4 likes

Kijk hier op mijn 7 inch pols is ie al best aan de grote kant, dus voor jouw man best goed denk ik.

That’s suspiciously specific :face_with_monocle:

Ontopic:

Dit is een Hamilton PSR, dit is even iets compleet anders dan alle eerder gedane (en overigens uitstekende!) opties. Ik denk dat je hiermee wel een zeer onderscheidend horloge hebt.

Ook een Bulova Lunar Pilot zou een interessante optie zijn. Dit horloge wordt die veel mensen als “te groot” ervaren, het zou voor je man wel eens prima kunnen passen. Als bonus krijg je een extreem nauwkeurig quartz-uurwerk (+/- 10 seconden per jaar als ik het goed zeg) én een horloge met een mooie geschiedenis, daar het afgeleid is van een horloge dat op de maan is gedragen in 1971.

1 like

Leuk dat jij je man een mooi horloge cadeau gaat doen, best wel lastig als je niet zijn polsmaat weet. Meten is weten is het spreekwoord, zelf heb ik een pols van iets meer dan 17 cm. Ik zat te denken aan de Hamilton Aviation, welke imo zowel gekleed als sportief is en als bonus past ie ook redelijk bij zijn ring :wink:. Hij is 43mm dus niet te klein, valt ook niet te klein eigenlijk lijkt hij zelfs groter. Met een beetje korting zit die iets boven je budget. De leren band is zeker nog 3 cm groter te maken en met wat extra gaatjes erbij nog groter.

Maar zoals iemand anders al opperde, ga lekker een dagje bij juweliers lang en ga passen. Dus deze Hamilton is een van de ideeën die andere ook al gaven.

In ieder geval succes met je zoektocht en een blije echtgenoot :wink:

2 likes

Bedankt! Mooie optie! Zijn pols is 19/19,5 cm (volgens hem heb ik te strak gemeten 🤦).

2 likes

Heeft je man verder nog voorkeuren qua type/complicaties? Duiker, chronograaf, moonphase, toolwatch, flieger?

Is het ook :wink:
https://www.horlogeforum.nl/t/grappenmakers-op-marktplaats/210454/2233?u=milanftw

Koop altijd een horloge op de stalen band. Vaak is dit voor een relatief kleine meerprijs ten opzichte van het leer/rubber/whatever materiaal alternatief. Het is in de meeste gevallen stukken voordeliger om een band van een ander materiaal later aan te schaffen dan de originele stalen band. Bovendien zijn er ook genoeg degelijke ledere banden online te vinden, staal is over het algemeen lastiger.

2 likes

:rofl: :rofl: :rofl:

Blijkbaar is er een Aquis BTW register. Even de Boutique vragen…

Dan zou die Aviation dus wel passen, alleen op een stalen band staat het niet wel op leer.

Eens, doe ik ook altijd maar sommige horloges staan beter met een leren band. Maar op bijvoorbeeld mijn Longines zulu time GMT die de looks moet hebben van een vintage staat een stalen band echt niet.

1 like

Ook in 38mm natuurlijk. Net iets mooier

1 like

Zoals @fredpanarai1 al zei… .neem hem mee en ga passen en vooral maak er een leuke dag van samen aan tzeetje :grin: dan kan hij zelf kiezen en zit het direct goed :+1:

2 likes

Nee, eigenlijk niet. Duiker ziet hij wel graag, chrono ook, omdat die vaak ook groter zijn…

1 like

Maar het hoeft dus geen chrono te zijn hoor

Hallo TiphanyVDB ik zelf (ine) vind de Maurice Lacroix Aikon Automatic een mooi stoer horloge.
Diameter is 44mm.

3 likes

Dat is ook mijn polsmaat. Voor mij is 42 of 43mm de perfecte horlogemaat. Maar 40mm kan ook nog wel, beetje wat je eigen voorkeur is.

Als je die voor 1.000 vindt dan zou ik hem niet adviseren. Dat is nogal te mooi om waar te zijn.

1 like

Nee klopt deze is duurder… Dat stukje had ik over het hoofd gezien… :shushing_face:

2 likes

Maar stoer is hij zeker.

1 like

Deze lukt dan wel voor € 1000,=
:grin:

3 likes

Ik zal gaan voor de Bulova curv, eerste hor loge met gebogen uurwerk. Kast 44mm.
Meerdere modellen bv:

of mijn model:

4 likes