Hallo iedereen! Opnieuw jullie advies nodig, maar ditmaal voor mijn man
Ik wil hem een degelijk horloge cadeau doen, dat hij dagelijks kan dragen (zowel gekleder, alsook sportiever). Hij heeft redelijk grote polsen, dus een 40 mm lijkt superklein bij hem. Hij wilt liever 45 mm. Maar als ik daarin ga zoeken, lijkt het me vaak dan weer te sportief. Mechanisch of quartz, saffierglas, stalen band of leer (met leer is vaak het bandje te kort, misschien eens zijn pols opmeten straks), wijzerplaat denkt hij liefst donker (blauw of zwart of zelfs groen), zijn ring is champagnegoud met een lijn rosé (als link naar mijn ring ), weet niet of dit belangrijk is of sowieso veel daarbij past. Budget vind ik een moeilijke, dacht 500 à 1000 €, maar voor 500 € vind ik precies niet veel. Enige wat ik tot nu heb gevonden (wel 43 mm) is een Tissot PRC 200.
(alhoewel deze versie (T114.417.11.047.00) precies niet meer te krijgen is).
Veel horloges die ik mooi vind, zijn dan maar 40 mm (b.v. Certina DS1, Seiko Presage).
(heb deze laten tonen en hij kon niet zeggen welke voorkeur hij had, is soms moeilijk ook op foto, hij vond ze wel mooi, maar slechts 40 mm)
Ook deze laten zien, vond hij ook mooi. Maar misschien is zwart minder gemakkelijk te combineren met alles? En natuurlijk ook weer te klein volgens hem…
Ik vond de zoektocht naar mijn horloge al moeilijk
Wat leuk dat je op zoek bent naar een horloge voor je man. Als hij zo’n grote polsen heeft dat de conventionele aanraders superklein bij hem lijken zou ik toch echt eens een ronde door de stad maken. Neem je man mee naar een stad waar je een hoop dealers van verschillende merken kunt vinden en kijk wat goed bij hem om de pols staat. Ga er lekker bij lunchen en je hebt meteen een mooi uitje met jullie samen en het horloge heeft meteen een verhaal
Het zou zonde zijn als hij straks het horloge krijgt en het vervolgens niet goed om zijn pols staat.
Een aantal modellen die ik zou aanraden om te passen zijn:
Let er bij de Aquis goed op dat wanneer je hem tweedehands koopt deze niet oorspronkelijk in Colombia is gekocht zonder BTW. Dat betekent dat als er een controle is bij de grens je alsnog BTW kunt afdragen en een boete
Nee hoor! Tweedehands in goede staat is zeker welkom! Zijn antwoord was: met te dragen komen er toch krassen op alleen lijkt deze me wat te sportief? Bedoeling is dat hij dit ook kan dragen met b.v. een hemd en kostuumvest.
Ik heb de mijne van 41,5mm voor 1400 euro nieuw online gekocht bij een Duitse AD dus met een beetje geluk is het tweedehands te doen voor 1000. Bovendien zou het HF niet zijn als we mensen niet zouden aansporen het budget een beetje op te rekken
Ook als je tweedehands gaat kopen zou ik de modellen die je overweegt altijd eerst in een winkel om doen zodat je 100% zeker weet dat het een goede keus is
Zijn pols opmeten kan een optie zijn maar ik ben zelf van mening dat een horloge niet altijd groter hoeft te zijn wanneer de pols groter is. Ik heb een toch een selectie voor je gemaakt van horloge tussen de 41 en 45mm. Deze horloges hebben allemaal een automatisch uurwerk, dit kan goed omdat je aangeeft dat hij het horloge waarschijnlijk dagelijks gaat dragen. Hierbij de volgende selectie:
Mido Ocean Star
42mm leuke functies zoals dag en datum en tevens is die van Titanium gemaakt wat het horloge niet alleen heel erg licht maakt maar ook robuust.
Certina Ds Action Diver Powermatic 80
43mm
Datum functie en een geweldige groene wijzerplaat wat vooral in zonlicht erg mooi naar voren komt. Wijzerplaat is in verschillende kleuren te krijgen mocht groen niet helemaal je smaak zijn.
hamilton spirit of liberty
42mm
Dit is een wat chiquer horloge dan de vorige twee. De champagne kleur wijzerplaat past waarschijnlijk goed bij zijn ring en de groene band maakt het af. Leuke datumfunctie en “open caseback”. Horloge is uiteraard in andere configuraties te krijgen mocht dit niet je smaak zijn.
De Alpina is zeker sportief maar als je er een mooie leren band op zet is deze zeker goed te dragen in wat formelere setting. Ook al omdat de wijzerplaat en wijzers heel rustig en bescheiden zijn de Alpina is uit 2021 en dus nog helemaal
Mooi en goed!