omdat ik een collectie heb van 16 horloges welke ik elke week een ander voor een ganse week draag
duurt het telkens 16 weken voor ik mijn Seiko opnieuw draag. Ik zocht hier naar een oplossing maar zo’n Philips oplader voor die lampjes is zo goed als nergens meer te vinden. Nu heb ik in de kringloopwinkel een ijsmachine (6€) gevonden die aan 50 t/m draait en wonder boven wonder werkt dit perfect om mijn Seiko op een paar uur volledig op te laden. Als hier soms nog mensen zijn die dat probleem hebben omdat ze het uurwerk te weinig dragen dan is dit een perfecte en goedkoope oplossing.
deze motor draait aan 50 omwentelingen/min. na 30 min. was mijn seiko helemaal opgeladen en kan ik er weer vier maand met verder zonder het horloge te dragen.
1 like
heb dit eerst getest en nu ga ik hier een mooi kistje rondmaken met een venstertje erin om te kijken als het draait zoals het hoort te draaien
Leuk. Dat vraagt om een filmpje als hij draait. Top!
dag Arnoud69, het is maar een kort filmpje maar zo krijg je toch al een idee hoe het werkt.
Leuk. Gaat inderdaad niet zo snel.
ongeveer 45 omwentelingen per min. dat zijn er al gouw zo’n 2700 omw./uur en dan laad het horloge redelijk snel op
al gauw
het voorlopig resultaat van mijn opwinder voor mijn Seiko. Nu even wachten tot ik terug buiten mag om geluidsisolatie te kopen om het lawaai te beperken?
1 like