Advies: Horlogelade in kledingkast.

Geeft niet! Leuk dat je in ieder geval meedenkt.

1 like

Zo, hallo. Die heb ik even over het hoofd gezien toen ik de film keek. Dit is wel heel erg hard.

3 likes

Dit

100 punten! Niets meer aan doen!

Of trouwens, ipv niet zichtbaar in een lade, mooie Glasplaat erover zodat ze zichtbaar zijn.

2 likes

En als je daar dan een paar kussentje in doet van 60mm… krijg je best een leuk resultaat… zo liggen ze er al een tijdje bij in mij in de kast, en dat met stof valt heel erg mee!

3 likes

Leuke collectie !

1 like

Oké, lockdown enzo… dus had 2 weekjes geleden een oude foto geplaatst, keek terug en dacht; dat moet toch nog iets beter kunnen… beetje klussen en zie hier het resultaat:


Wat is verveling toch iets moois hé :wink:

14 likes

Dit vind ik heeeeeel vet.

1 like

Oprecht een toffe kledingkast!

1 like

Lekker gedaan hoor!

1 like

Mooi geworden. Zelf uitgesneden?
Wat voor materiaal is het? Ben wel benieuwd. Mischien een mini tutorial?

2 likes

Jep, bezigheidstherapie. Had nog een paar restjes liggen… dus leuk idee om een mini-tutorial te maken!

Nodig: wat houten balkjes, velours op rol zelfklevend, plaat aluminium, lijm/kit en een decoupeerzaag. (Allemaal te koop bij de bouwmarkt)

Stap 1: zaag hout op maat van de bak (in mijn geval een pax complement) die je wil gebruiken:

Stap 2: pak de losse stukken hout in als een cadeautje met het velours… is even gedoe, maar bij het laatste blokje ben je een expert. En snij uiteindelijk de overtollige stukken velours af.

Stap 3: zaag de alu plaat op maat… gat boren, decoupeerzaag er in en dan per gat uitzagen. Ook weer bedekken met velours. (Foto’s zijn van een proefstukje, uiteraard de hele plaat bedekken.)

Stap 4: Alles in elkaar zetten, en vastlijmen. Plaat er bovenop, ook vastlijmen. De truc is hier om geen lijm op het velours te krijgen… eventueel nog wat vilt voor onder de watchpillows.

Stap 5: horloges er in, bak terug in de kast. En bedenken wat je nu weer met je vrije tijd kan gaan doen!

Mocht iemand zelf aan de slag gaan, ben heel benieuwd naar een plaatje! :wink:

13 likes

Nice! Thanks voor het delen.
Ik zie nu pas dat het een plaat is die er bovenop ligt, ik dacht dat het heel dik schuim was waar je die gaten uit had gesneden :grimacing::man_facepalming:

1 like

Ja, heb ik ook nog overwogen, maar is toch minder strak denk ik. Overigens kan die plaat bovenop ook wel met hardboard/karton oid… wellicht is die alu plaat een beetje overkill. Good luck!!

1 like

Nee joh, het idee dat er iets van kwaliteit onder dat velours zit is ook iets waard :grin:

3 likes

Dit ziet er heel tof uit. Dit idee ga ik eens met de kastenbouwer delen.

Bedankt voor de tutorial!

1 like

Iets voor @Arie_Kabaalstra?

1 like

Hoe dik is het geheel? Anders zou je ook 19mm Acrylox kunnen pakken en dit laten frezen dan heb je in één keer een kant en klaar paneel.

Grote voordeel eraan is dat het niet krast op je horloge en er strak uitziet.

Bovenstaande is dus Acrylox, maar dan slechts 8 mm.

2 likes

Ziet er strak uit zeg!

1 like

Die aluminium plaat is ook nog te vervangen voor carbon als je iets “strakkere/racing” uitstraling wilt.

1 like