Advies: Horlogelade in kledingkast.

Goedendag HF!

Volgend jaar maart is het eindelijk zo ver. Samen met mijn vriendin mag ik dan eindelijk het nieuwe huis betreden dat we hebben gekocht.

Nu hebben wij ervoor gekozen om er een kledingkast in te laten bouwen. Zeker nu de horlogekoorts niet meer te temperen is zat ik eraan te denken om een horloge lade erin te laten bouwen. Denk aan een max. voor 6 horloges.

Nu weet ik alleen nog niet hoe ik dit voor mij moet zien… Daarom vroeg ik mij af of er forumleden ervaring hebben met dit? (Ik zag een topic uit 2016, maar de links in die post zijn vergaan of niet relevant)

En zo ja, wat je me aan zou raden? Zijn er bestaande modules? Of heeft iemand dit ooit zelf gebouwd?

Ik ben nieuwsgierig!

P.S.

Bestaat er al een ‘Show hier je Horlogelade?’.

2 likes

Ik zou dan kiezen voor een lade-inzet.

3 likes

Idd wat drex al zegt.

Mooie inzet laten maken met eventueel een handvat, zodat je de inzet eruit kan tillen en genoeg ruimte hebt onder de inzet in de la voor je bandjes tooltjes enz.

Kan een mooie strakje oplossing zijn. :+1:

2 likes

Ikea is je vriend

3 likes

Goed sluitbaar maken. Kledingkast=stof.

3 likes

Dan zal ik deze wens bij de kastenbouwer aangeven en bespreken. Die heeft hier vast een mooie oplossing voor. Een niet te hoge lade met inzet lijkt me ook het meest logisch.

Bij Ikea zit er in de pax-lijn voor elke breedte en kleur sieradenlades in het assortiment

5 likes

Beter voor modern en luxe gaan.

5 likes

Geen horlogelade oid.

Bij een ongewild bezoekje liggen ze daar in die lade allemaal keurig naast elkaar ten toon gespreid en “voor het oprapen”.

De waarde van je collectie doet er dan niet toe, het is altijd zuur als je ineens alles kwijt bent. Want reken maar dat het gebeurt als men binnen is en jouw mooi afgewerkte lade zo zien.

Mijn advies zou zijn je horloges dus niet ten toon te leggen en op verschillende plekken te bewaren. Mocht je een collectie met duurdere stukken hebben zou ik een externe kluis adviseren.

11 likes

Als het een lade of anders word, dan OC een custom inzet laten maken!!

1 like

:hot_face::hot_face::cold_face::cold_face:

Of laat iets bouwen met een verborgen compartiment…

4 likes

Ik zou voor een serieuze kluis gaan!
image
Verankerd aan de muur of vloer.

3 likes

Bestekbakken een idee ?? met antislipmat :smile:

Dat kan ook, maar er dan alleen een blok hout indoen en op een vrij makkelijk te vinden plaats neerzetten, als ze die zien dan slopen ze hem wel los en zoeken ze niet verder. Kostbaarheden elders verstoppen !

2 likes

Voor maar 6 stuks is veel te weinig.
Toekomst gericht zou ik zeggen minimaal 20 vaks lade. :rofl: :+1:

4 likes

Ik kan niet goed in plaatjes communiceren, bedoel je hier iets mee?

1 like

Ja deze had ik gezien inderdaad, maar ik zoek meer naar een inbouw waarmee mn horloge’s worden tentoongesteld als in een watchroll. Dus met de band om schuim of wat voor materiaal dan ook werkt.

Maak het ze inderdaad niet te makkelijk. Hier lag alles voor het opscheppen toen-ie eenmaal binnen was, een paar jaar terug. :unamused: Inmiddels bijna alles in de kluis, op enkele “meerdere tientjes/paar honderd” euro-horloges na. En een goed alarmsysteem.

Mensen denken te vaak dat het hen niet zal gebeuren.

Ik snap de voorzichtigheid. Tot dusver ben ik daar niet heel erg bang voor. De enige die in mn slaapkamer komt is mn vriendin en mn toekomstige hond, haha. En zo wil ik ook niet in het leven staan.
Mocht de collectie een significante waarde krijgen ga ik inderdaad nadenken over een externe kluis. Maar dat duurt nog even gok ik.

Denk ook niet dat ik ze open en bloot zou willen tentoonstellen in zon lade. Dus iets met een deksel, om het maar ordinair te zeggen, lijkt me fijn.

1 like

Think again.

1 like