Advies / hulp bij aanschaf eerste horloge (Seiko)

Goeieavond,

Ik wil binnenkort mijn eerste “echte” horloge aanschaffen.
Na dat ik er wat meer over gelezen heb… ik zie een nieuwe verslaving aan komen het is erg fascinerend haha.

Ik zit te twijfelen tussen de; sarb035, sdgm001 of de sarx033.
Vind ze alle 3 erg mooi.

2 dingen waar ik een beetje mee zit;

1. Ik heb een pols van ongeveer 16cm is 40mm te groot? (sdgm001 en sarx033)

2. Is het de 200/300 euro meer waard om uit te geven dan de sarb035. (Valt nog wel in m’n budget).

Advies en of tips zijn welkom.

Iets kleiner staat mooier denk ik.

Volgens anderen hier wel, dus een horloge passen van te voren is aan te bevelen.

Welkom,
direct al een aantal mooie keuzes.

Ik denk dat een sarb035 het best zal passen op een pols van 16 cm.

De sarx033 zal denk ik te groot uitvallen met zijn 40,5mm diameter; heb zelf een pols van 18 cm en ik ben nog steeds aan het aarzelen of de sarx055/033 te groot zal uitvallen of niet.

Heb zelf een SCVS003 (voorganger van de Sarb033; bijna identiek) en moet toegeven dat het een geweldig draagbaar formaat is.

1 like

Ik vind de wijzerplaat van de SDGM001 het mooiste, maar ik ben ook een beetje bevooroordeeld door mijn oude SARB065 en mijn huidige SRPB41J1. Ik kan niet in je portomonnee kijken, maar van de SARB035 zul je ook absoluut geen spijt krijgen. Mijn pols heeft een omtrek van 16,5 cm en ik vind 40,5 mm net goed. De sweetspot ligt voor mij tussen 38 en 40,5 mm denk ik.

Bedankt voor het reageren. Ja ik zou de sdgm wel graag willen proberen maar die zijn, als ik het goed heb, niet meer te verkrijgen in de winkels? Zou ik ook een andere type kunnen uitproberen?

Passen ! Alleen jij kan beoordelen of iets te groot of te klein is cq mooi staat / lekker draagt of niet…

Voorkeur gaat ook uit naar de sdgm001, maar twijfel of die niet te groot is. Hoe is de bracelet van de SARB035? Wil niet direct een leren strap er op doen.

Ik heb er zelf ook één en de stalen band vind ik van prima kwaliteit. De voorkeur voor staal of leer is natuurlijk persoonlijk. Ik heb de Sarb eerst op leer gedragen, maar nu vind ik staal toch prettiger. Het vorm zich beter naar de contouren van je pols.

Orient Star niet vergeten in deze prijscategorie :slight_smile:

img61262564

Met 39mm formaten naar mijn mening perfect

Ik kan je de SARB035 van harte aanraden! Lekker veelzijdig, keurige afwerking. De bracelet vind ik prima, solid end links, en mooie polishing.

Als ik reviews mag geloven zijn de SARX en SARY nog beter afgewerkt. Maar value for money zit je met de SARB absoluut goed (hoewel, nu ik dat zeg bedenk ik me dat de SARB tegenwoordig wat duurder is dan vroeger).

Sowieso zou een plaatje van de 3 horloges helpen, maar de vraag of 40mm te groot is voor je pols is niet eenvoudig. Ligt ook aan de lug afstand. Passen passen passen. Alle 3 Seiko dus alle 3 kwaliteit dik in orde. Smaak is aan jou :+1:

Ik heb de Sarx033 een maand of drie geleden gekocht en van deze vind ik de stalen band perfect. De sarb stalen band vond ik toch net wat minder.

Ik vind trouwens 200-300 meerprijs iedere cent waard voor de sarx. Kijk toch eens naar die afwerking: :heart_eyes:

En de subtiele sunburst:

1 like

Één woord: wauw!
Mits de maat goed is, ga ik voor deze. En anders voor de SARB035

Iedereen bedankt voor de hulp en advies!

Laat maar weten als je m eens rustig wilt bekijken en passen

1 like