Er zijn genoeg topics op dit forum geweest over onderhandelen, cq verkoopprijzen, maar ik zou graag wat praktische informatie/referentie willen voor misschien een nieuwe aankoop.
Aangezien ik zelf hier niet veel van weet, zoals wat schappelijke prijzen zijn en algemene tips, hoop ik dat iemand op dit forum mij zou willen helpen. Het gaat om een mogelijke aanschaf van een nieuwe Omega.
Als iemand mij een PB zou willen sturen, wordt dat erg gewaardeerd!
Ja, met nieuw bedoel ik nieuw bij een AD. Het gaat inderdaad over eventuele korting, maar ook zeker praktische tips over kopen. Dus alle tips zijn welkom:)
Hier op het forum staat in ieder geval een Speedmaster te koop. Geen nieuwe, maar dat doet er bij een Omega Speedmaster (die te koop staat) niet toe. Het zijn de gebruikssporen of het ontbreken daarvan en de staat van onderhoud die bepalend zijn.
En als je een tijdje wacht zie je vanzelf andere Omega’s voorbij komen. Daar kan een dealerT nooit aan tippen.
Als je echt geen tweedehands wil, kun je een zg. grijze dealer nemen.
Een nieuwe mooie speedmaster Professional kost bij Willem Wien bv. EUR 2.640.
Je krijgt gewoon omega merkgarantie. Geen AD zal zoveel korting geven.
Ik zou nooit nieuw kopen, maar dat is persoonlijk.
Het is naar mijn mening met een horloge net als met een nieuwe auto.
Je betaalt vet, en als je eenmaal buiten bent is de waarde al stukken minder.
Mijn auto’s heb ik ook altijd gekocht met “de kop eraf” en hetzelfde geldt voor horloges.
Geduld is hier het belangrijkste, er komen zat Speedy’s voorbij op de diverse fora en ik zou goed mijn ogen open houden en op tijd toeslaan.
Er zijn er zat te koop die er uit zien alsof ze gisteren nog in de winkel lagen.
Succes!
Het gaat bij mij niet om de pro, maar om de day date. De 3220.50.00, ik vind de wijzerplaat bij dit model erg geslaagd, en houd wel van een gecompliceerd horloge. Met een gemodificeerd valjoux 7751 kan dat volgens mij geen miskoop zijn.
Snap dat tweedehands misschien handiger is, maar laats was er bij dikkeklokken.com een te koop en daar had ik geen goed gevoel bij. Kreeg een willekeurige man aan de telefoon die in de auto mij kon vertellen dat hij nieuw was, terwijl hij tweedehands was…?
Wat het verhaal ook was, bij een juwelier als Schaap en Citroen is het misschien wat duurder, maar daar krijg je dan ook iets voor? Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel het verschil is…
Orienteer je eens op de niet dealer zijnde handelaren. Vaak nieuwe klokken, met merkgarantie en zeker 20% goedkoper. Kijk ook eens bij William Wien watches. Altijd nette prijs en prima service.
Orienteer je eens op de niet dealer zijnde
handelaren. Vaak nieuwe klokken, met merkgarantie
en zeker 20% goedkoper. Kijk ook eens bij William
Wien watches. Altijd nette prijs en prima service.
William Wien watches ook zeker gekeken, alleen dit model heeft hij niet. Zal toch maar even een mailtje sturen met de vraag wat zij kunnen doen?
Orienteer je eens op de niet dealer zijnde
handelaren. Vaak nieuwe klokken, met
merkgarantie
en zeker 20% goedkoper. Kijk ook eens bij
William
Wien watches. Altijd nette prijs en prima
service.
William Wien watches ook zeker gekeken, alleen dit
model heeft hij niet. Zal toch maar even een
mailtje sturen met de vraag wat zij kunnen doen?
ook bij een ad kun je proberen wat korting te krijgen.
daarnaast is (was?) er ook een bedrijf die dat voor.je.kon.doen. dacht dat zij gaan bij een aantal juweliers langs om een prijsopgave en komen met een of goedkoopste bij je terug. als de deal doorgaat vang jij een korting en zij een soort premie. heb er zelf geen ervaring mee en weet ook niet meer hoe ze heten. zaten dacht ik wel ergens in den haag.