Advies inzake chronograph horloge Certina / Tissot

Hallo allemaal,

Ben nieuw op het forum, maar lees al een tijdje mee! Tot nu toe zeer handig om meer over horloges te leren… echter ben ik inmiddels ook al een tijdje aan het zoeken naar horloges.

Mijn droom is een Tag Heuer Carrera (bij voorkeur 1 met een lekker klassieke uitstraling). Ik ben behoorlijk van van autoracen en de geschiedenis + het mooie ontwerp van de Tag Heuer Carrera spreken me erg aan. Echter spreekt de prijs mij minder aan… ik zou daarom toch willen beginnen met een meer instap model. En mocht ik in de toekomst er klaar voor zijn en mijn budget dit ook toelaat ga ik zeker overwegen om mijn droommodel te kopen.

Nu heb ik 2 chronograph horloges gevonden die wellicht niet te vergelijken zijn met de Tag echter vindt ik ze wel erg mooi. Het betreffen quartz horloges onder de 1.000 euro.

Het betreffen de Certina DS-2 Flyback en de Tissot PRS 516 Chronograph. Beide met zwarte dial en zwarte leren band. Ik kan helaas geen link plaatsen omdat ik een nieuw lid ben maar ik denk dat jullie ze makkelijk kunnen vinden online.

Beide horloges lijken behoorlijk op elkaar en zijn kwalitatief (zo ver ik op internet heb gevonden vergelijkbaar). Paar vragen:

  1. Hebben jullie een voorkeur tussen deze 2 horloges voor wat betreft kwaliteit, functies etc.?
  2. Dit betreffen beide quartz horloges, zijn er alternatieven binnen mijn budget die automatisch zijn?
  3. Zijn er nog alternatieven die wellicht beter / mooier zijn? Budget is 750 - 1.500 euro.
  4. Is dit een type horloge die je bij een pak kan dragen of vinden jullie dit te sportief???

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen om een betere beslissing te maken.

Groet,

GettyRothschild

Ik heb zelf een Tissot PRS516 chrono, echt een prachtding. Kwaliteit is hartstikke prima, wijzerplaat speelt mooi met het licht.

Kan hem alleen maar aanbevelen!

1 like

Een tweedehands?
https://www.ten2two.nl/product/tag-heuer-carrera-chrono/

1450 euro met verse service.

2 likes

Uit die twee zou ik voor de Tissot gaan. Certina en autosport is geen match voor mij. Maar waarom niet nog wat langer doorsparen dan nu voor second best te gaan?

Ik zou overigens voor een Tissot Heritage chrono gaan. Maar ja, dan kun je qua prijs net zo goed die Tag Heuer kiezen :wink:

Gewoon even doorsparen voor je droom. Zul je geen spijt van krijgen en heel lang plezier van hebben !

Als je echt een specifiek type in gedachten hebt zou ik door sparen voor die. Met tussenstappen gaat het vaak langer duren.

Dank voor de reacties! Zal het meenemen in mijn overwegingen!

2e hands heb ik nog niet echt overwogen, zal daar eens induiken.

De PRS 516 chrono automaat kun je gebruikt ook ruim binnen je budget kopen. Wel groot met 45 mm.

Ik heb zelf een PRS516 quartz en ben er zeer tevreden mee.
Het is echt een genot om te zien. Ook al zijn er meer opties in huis, krijgt de Tissot voldoende draagtijd.

Certina vind ik op zich ook een mooi merk, al heb ik er geen. Op één of andere manier vind ik de modellen die mij interesseren net iets meer dan ik voor Certina wil betalen. Maar dat is mijn gevoel (geheel zonder onderbouwing).

De keuze is uiteindelijk aan jou, jij moet kiezen wat jou het meeste aanspreekt. Ga daar voor passen en proberen, om een gedegen keuze te kunnen maken (en geef dat ook aan bij de verkoper).

Een andere tip. Als je voor jou zelf al eigenlijk jouw gedachten op een bepaald horloge hebt gezet, moet je dan nu wel een zoethoudertje kopen? Dat zet de echte plannen alleen maar op een langere termijn…

Succes, wijsheid en veel plezier toegewenst in deze zoektocht!

Certina en Tissot zijn beide kwalitatief gelijk.

Deze gehad als om pols.
De twee op het andere plaatje zijn nu ook leverbaar.
Prachtig afgewerkt horloge.
Nu ook met een zwarte plaat leverbaar.

1 like

Ook erg mooi ja! Dank voor het delen.

Vanavond bij de juwelier de PRS516 opgehaald!

Ben er erg blij mee! Erg mooi horloge en voor mij mijn eerste Zwitserse horloge! Heb de bijpassende leren band met vouwsluiting er bij gekregen, dus kan afwisselen!

Bijgaand een paar foto’s.!! Met nog even leren om foto’s te maken van horloges haha!

9 likes

Ja gaaf horloge! Geniet ervan.

Mooi horloge! Ook mooi, de indices die aan het glas zitten in plaats van aan de wijzerplaat :wink:
Veel plezier er van.

Mooi Zwitsers horloge, geniet ervan!

Natuurlijk was het ook mogelijk geweest om genoegen te nemen met een goedkoop klokje en door te sparen voor zo’n prachtige Tag, maar ik kan me goed voorstellen dat je ook nu wilt genieten van een mooi exemplaar, dus ik geef je groot gelijk. En je moet altijd iets hebben om naar vooruit te kijken :+1:. Die Tag komt er ook vast wel op enig moment.

Mooi horloge; gefeliciteerd!

Gaaf sportief horloge van een mooi merk, veel draagplezier!